Det kommer en pike gående

Aschehoug 2005 Innbundet

Det kommer en pike gående, er en samlet utgave av Inger Hagerups erindringsbøker: Det kommer en pike gående (1965), Hva skal du her nede (1966), og Ut å søke tjeneste (1968). Her forteller hun fra sin omskiftelige barndom, om gymnasårene - en tid fylt av sterke, forvirrede følelser, av lengsler, håp og drømmer - om sin tid som guvernante langt nord i Finnmark og helt fram til hun giftet seg. Bøkene gir oss både fin fortellerkunst og et verdifullt tidsbilde - ikke minst menneskelig varme og forståelse.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788203190216

EAN 9788203190216

Serie Aschehoug tradisjon

Genre Personlige beretninger

Omtalt tid 1900-1945

Omtalt person Inger Hagerup

Denne lydboka inneholder kun "Det kommer en pike gående", ikke de to andre erindringsbøkene slik det står i omtalen her. Boka derimot inneholder alle tre.

Jeg fikk en mørk anelse om at det fantes to slags forelskelser her i verden: den ene var en søt og litt trist følelse som varmet en i hjertet, den andre var farlig, farlig og den holdt ingenlunde til i hjertet - det var kanskje den man fikk barn av.

oppsummering. kjempemorsomt!

• "Barndommens rike" av Johan Borgen
  • "Den svarte gryte" av Tove Nilsen
  • "Det norske folks bedrøvelige liv og historie" av Odd Børretzen
  • "I stedet for dinosaurer" av Tove Nilsen
  • "Galgenfrist for kvinneorkesteret - historien om kvinneorkestret i utryddelsesleiren Birkenau" av Fania Fenelon
  • "Narrenes skip 1" av Katherine Anne Porter
  • "Englandsfarere" av Sigurd Evensmo