Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Når bør spesialpedagogen stille normale forventninger og når bør kravene senkes? Grunnlaget for å foreta slike valg må være innsikt i elevenes situasjon. Denne boka gir grunnleggende kunnskap om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på de respektive områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. I denne utgaven er det lagt mer vekt på å presentere problemer og tiltak som er spesielt aktuelle i henholdsvis barnehage, grunnskole og videregående skole.
Omtale fra forlaget
Når bør spesialpedagogen stille normale forventninger og når bør kravene senkes? Grunnlaget for å foreta slike valg må være innsikt i elevenes situasjon. Denne boka gir grunnleggende kunnskap om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på de respektive områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. I denne utgaven er det lagt mer vekt på å presentere problemer og tiltak som er spesielt aktuelle i henholdsvis barnehage, grunnskole og videregående skole.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1993
Format Innbundet
ISBN13 9788200218654
EAN 9788200218654
Serie Spesialpedagogikk
Språk Bokmål
Sider 367
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket20 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket