Ikke i hjertet

av (forfatter) og Andreas Kristiansen (oversetter).

Lunde 2012 Innbundet

Journalisten Truman Wiley er uten arbeid og bolig og har en hjertesyk sønn. I sorgen gir han etter for trangen til å spille bort familiens penger, samtidig som sønnens sykehusregninger vokser og situasjonen virker håpløs. Vendepunktet kommer når Truman blir bedt om å skrive historien til en drapsdømt fange som snart skal henrettes, og som ønsker å donere hjertet til sønnen hans.

Journalisten Truman Wiley har reist verden rundt og rapportert omstore og små hendelser. Men snart er det han selv som skal skapede største overskriftene.Truman er arbeidsløs, han har forlatt familien og står uten bosted. Det som plager ham mest, er imidlertid sønnens sviktende hjerte. Familiens sykehusregninger vokser i takt med Trumans hjelpeløsesorg. Han gir etter for hangen til å spille bort familiens penger, ogskyver sine nærmeste enda lenger fra seg. Smerten er for stor til athan orker å besøke sønnen. Situasjonen synes håpløs.Da får Truman en overraskende utfordring: Kan han skrive historientil en drapsdømt fange som snart skal henrettes? Fangen ønskerogså å donere hjertet sitt til Trumans sønn.Truman tar oppdraget. Det blir en kamp mot tiden, henrettelsennærmer seg ubønnhørlig. Så dukker det opp foruroligende bevis idrapssaken. Kan den dødsdømte likevel være uskyldig?For journalisten blir det også et privat drama. Må en uskyldig manndø for at sønnen skal få leve? Med hjertevarme og overraskende mye humor forteller denkritikerroste bestselgerforfatteren Chris Fabry hva en desperat fargjør for å redde sin sønn.

Forlag Lunde

ISBN13 9788252001884

EAN 9788252001884

Genre Religiøs litteratur

Litt for typisk amerikansk bok. Vil så masse, og gjerne flest mulig ting på en gang, og ender opp med at alt blir halvveis. Dessverre er terningkast 4 veldig snilt. Spennende tema, men boka innfridde i alle fall ikke mine forventninger. Det beste var vel at jeg lærte hva oksymoron betyr.

Livet er et sjansespill med elendige odds -
hvis det var et veddemål, ville du ikke tatt det.

Jeg vet at det ikke var særlig pent å kalle ham padde, så i rettferdighetens navn ber jeg alle padder om unnskyldning.