I lys av månen

Otorienes tid

bok 3

av (forfatter) og Fartein Døvle Jonassen (oversetter).

Damm 2006 Heftet

Takeos framtid er usikker. Den er kontrollert av krefter som han ikke kan styre. Hvis han bestemmer seg for å hevde sin rett på Otoris arv må han kjempe for den, men hans lille hær er utrent og Takeo, til tross for hans legendariske evner, vet ingenting om krigstaktikk Dette er tredje boken om Otoriene.

I den tredje og siste boka i serien om Otoriene befinner vi oss nok en gang i forfatterens vakre og uforglemmelige tid og landskap.Otori Takeo og Shirakawa Kaede er nå gift, og mer enn noensinne oppsatt på å sikre og styrke sine posisjoner. Deres hurtig arrangerte giftermål har imidlertid provosert Arai Daiichi, krigerherren som kontrollerer det meste av De tre rikene - og fornærmet adelsmannen Herr Fujiwara, som mente Kaede var forlovet med ham. I lys av månen følger Takeo og Kaede i deres forsøk på å befeste sin makt og oppfylle den hellige kvinnens spådom: Ditt land vil strekke seg fra hav til hav, men fredens pris vil være blod. Fem slag vil bringe fred, fire å vinne og ett å tape...

Serien er prisbelønnet og kjøpt inn for filmatisering.

Fartein Døvle Jonassen mottok Kultur- og kirkedepartementets oversetterpris 2005 for arbeidet med denne serien.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204131805

EAN 9788204131805

Serie Griff

Genre Fantasy

Tildelt litteraturpris Oversetterprisen 2005

Jeg leste utrolig mye da jeg var yngre. Jeg leser fortsatt bøker som kanskje vil bli kategorisert som ungdomsbøker. Det finnes så himla mye fint. Det er også fint for voksne å lese ungdomsbøker tror jeg, så, ta en kikk.