I de beste sirkler

kriminalroman

Juritzen forl. 2018 Innbundet

Privatdetektiv Olivia Henriksen har fått i oppdrag å løse et helt spesielt mysterium: Hvem lager kornsirkler i åkeren til Erling og Vigdis Svingen? På sin nattlige spaning finner Olivia ikke bare en kornsirkel, men også en død mann. Olivias jobb er å etterforske kornsirkelen, men hun klarer selvsagt ikke å holde seg unna drapssaken. Mannen som ble drept, hadde mange fiender, så Olivia må spane blant lokalpolitikere, miljøvernere, fallskjermhoppere og UFOmenigheten i sin jakt på morderen.

En spennende krim der bloddrypp er erstattet med boblende Prosecco.

Lene Lauritsen Kjølner (f. 1962 på Nøtterøy) debuterte som forfatter i 2013 med novellen Armer og bein. I 2015 vant hun Nytt blodprisen for beste krimdebut.
Lene skriver krim med humoristisk, selvironisk snert og lite blodige detaljer. I serien om den driftige privatdetektiven Olivia Henriksen foregår handlingen på den fiktive øya Ankerholmen, en lett blanding av øyene Føynland (der forfatteren har vokst opp), Husøy og Veierland. Lene er gift med gitarist og musiker Per Fredrik Kjølner. De er bosatt på Nedre Råel i Tønsberg.

Forlag Juritzen forl.

Omtalt sted Tønsberg