I 37. time

av (forfatter) og Henning Hagerup (gjendikter).

Cappelen 2006 Innbundet

Da etterforsker Sarah Pribek kommer hjem, finner hun ut at hennes mann, Michael, ikke er kommet fram til Quantico i Virginia der han skal starte opplæring i FBI. Hun får en fryktelig forutanelse, og da hun finner bagen hans, pent pakket, under sengen, vet hun det. Mannen hennes er forsvunnet. Ettersom Sarah borer seg stadig dypere inn i Michaels liv, oppdager hun i større og større grad hvor lite hun kjenner sin egen mann. Dette er den første boka om Sarah Pribek.

Det er en kald og grå morgen i Minnesota da Sarah Pribek kommer hjem til huset hun deler med sin ektemann. De er begge etterforskere i politiet. Michael er dratt til Virginia for å starte opplæring i FBI. Sarah er en erfaren etterforsker og vant til engstelige telefoner fra foreldre og ektefeller. Men fra det øyeblikket hun får vite at Michael ikke er kommet fram til Quantico, får hun en fryktelig forutanelse. Og da hun finner bagen hans ? pent pakket ? under sengen de nylig har elsket i, vet hun det: Mannen hennes er forsvunnet.
Plutselig befinner Sarah seg ved begynnelsen av en slik etterforskning som hun og partneren hennes, Genevieve, rutinemessig gjør. Den type undersøkelse som utleverer familiehemmeligheter og dobbeltliv.

Jodi Compton bor i California. I 37. time er hennes første bok. Oppfølgeren er allerede skrevet og hun jobber nå med sin tredje bok om etterforsker Sarah Pribek.

Forlag Cappelen

• "Til siste åndedrag" av Denise Mina
  • "Dødtid" av Denise Mina
  • "Fear the worst" av Linwood Barclay
  • "Geim" av Anders De la Motte
  • "Med mandat til å drepe - norske skarpskyttere i Afghanistan forteller"
  • "Bunnen av himmelen - thriller" av Stein Morten Lier
  • "Ute av syne" av Linwood Barclay