Frykt det verste

av (forfatter) og Carina Westberg (oversetter).

Vega forlag 2011 Innbundet

Da Tim Blakes 17-år gamle datter ikke kommer hjem fra jobben sin, drar han for å leite etter henne. Det viser seg at ingen på motellet hvor hun har sagt hun har sommerjobb kjenner henne. Han blir dratt inn i en verden av korrupsjon, drap og hensynsløs utnytting av mennesker, og oppdager snart at det er mange som bærer på store hemmeligheter.

I Linwood Barclays nye fengslende thriller blir en mann på jakt etter datteren sin, ført inn i en dyster verden av korrupsjon, rovdrift og drap. Tim Blake oppdager snart at det er de man trodde man kjente best, som bærer på de største hemmelighetene. Tim er en helt vanlig mann. Tilværelsen er langt ifra problemfri, men det er ingenting mot det marerittet som venter. Datteren hans, Sydney, forsvinner i løse luften. På hotellet der hun angivelig skulle ha arbeidet, er det ingen som har hørt om henne. Ikke engang hennes nære venner ser ut til å vite stort. Etter som dagene går uten at Tim hører fra henne, må han bare se det i øynene: Ikke bare er Sydney borte, men kan hende har han ikke kjent datteren sin så godt som han burde. Tim prøver å spore opp Sydney og oppdager snart at den forstaden i Connecticut han bestandig har trodd var så idyllisk, er det motsatte. Det han ikke vet, er at alt han gjør, blir fulgt med falkeblikk. Det er flere enn Tim som veldig gjerne vil finne Sydney. Men det er ingen velkomstfest de har i tankene. Jo nærmere Tim kommer sannheten, desto nærmere kommer han enhver forelders verste mareritt - og en ondskap kun en mors eller fars kjærlighet kan sette en stopper for.

Forlag Vega forlag

Genre Psykologiske thrillere