Hva føler du nå?

enkle råd mot indre uro

av (forfatter) og Maria Våge Traasdahl (illustratør).

Cappelen Damm 2022 Innbundet

Er du urolig uten å vite hvorfor? Synes du at du føler for mye eller for lite - eller bare «helt feil»? Du er ikke alene. I denne boka får du hjelp til å identifisere hva som plager deg og inspirasjon til å få det bedre. Cecilie Benneche er psykolog, og hun har en klar oppfordring når det røyner på: Gjør det enkelt. Hun bruker hunden Pelle som modell for å vise hvordan vitale følelser som glede, sinne, tristhet og redsel oppstår i møte med dem rundt oss. Hver for seg er disse følelsene nyttige og livsviktige, men når de kommer samtidig, skaper de ofte mye uro. Vi aner ikke hva vi føler, vi koker over - eller vi har for lengst koblet oss fra både oss selv og andre mennesker. Det er nå vi trenger sorteringshjelp. Med Pelle som guide, får du hjelp til å gjøre det som er vanskelig mer oversiktlig. Det er tilfredsstillende å rydde i indre rot, og mange vil trekke et lettelsens sukk når følelser får være følelser - og ikke alt mulig annet. Når vi ikke lenger blander sammen følelse med handling, tvil, dom eller bekymring, blir vi rett og slett mer levende. Cecilie Benneche har fortellerglede og mye på hjertet. Hun bruker mange hverdagslige eksempler fra terapikontor og eget liv for å vise hvor givende det er å gå fra vond uro til god bevegelse. Og så Pelle, da: - Du trenger ikke føle som en hund, men det hjelper.

Utgivelsesår 2022

ISBN13 9788202695446