Kroppen for voksne

av (forfatter) og Eldbjørg Ribe (illustratør).

Frisk forlag 2021 Innbundet

I Kroppen for Voksne reflekterer Trond-Viggo Torgersen muntert og inspirerende om sin aldrende kropp og det uunngåelige faktum at han blir eldre. Målet hans er å gjøre helseerfaringer og medisinsk kunnskap enklere å forstå, slik at du kan tenke sjæl og ta gode valg for din egen helse.

Med et skråblikk på både egen kropp og samfunnet rundt seg, og med et særegent språk fylt av varme og småfrekke betraktninger, tar han oss med på en reise i nysgjerrighet og kritisk tenkning. Det er jo så mye gull å hente mellom et ærlig spørsmål og et gjennomtenkt svar! Dette er boken for deg som ønsker å møte årene som kommer med undring og et smil om munnen.

Trond-Viggo Torgersen er en folkekjær lege, forfatter, programleder, artist og komiker. Han har i flere tiår gitt oss svarene på alt vi lurer på om kroppen vår, både på tv og med boken Kroppen, som tok oss med på en reise i å forstå alt det rare og fine som foregår både på innsiden og utenpå.

Forlag Frisk forlag

Mest som en huskeliste for meg selv.
Mange forfattere som for meg vil bli nye bekjentskaper.
Uprioritert rekkefølge.

• "Til oss - fra de eldste" av Linn Skåber
  • "Noe å leve for" av Richard Roper
  • "Min europeiske familie - de siste 54 000 årene" av Karin Bojs
  • "Tritonus - en skjærgårdsfortelling" av Kjell Westö
  • "På naturens skuldre - hvordan ti millioner arter redder livet ditt" av Anne Sverdrup-Thygeson
  • "Jeg svikter deg aldri" av Peter May
  • "Verden på vippepunktet - hvor ille kan det bli?" av Dag O. Hessen
  • "Majorens siste forelskelse" av Helen Simonson
  • "Store bryster og brede hofter" av Yan Mo
  • "12 regler for livet - en motgift mot kaos" av Jordan B. Peterson
  • "Insektenes planet - om de rare, nyttige og fascinerende småkrypene vi ikke kan leve uten" av Anne Sverdrup-Thygeson
  • "Hildegard - roman" av Anne Lise Marstrand-Jørgensen