Høstånden

av (forfatter), Céline Deregnaucourt (illustratør) og Stéphanie de Miranda (oversetter).

Solum Bokvennen 2023 Innbundet

Elly og kattens hennes Gustav er uadskillelige. Denne sommeren skal de tilbringe ferien på landet hos bestemor Jo. Men Elly vil ikke, det aldri skjer noe spennende der - eller?

I skogen ved bestemors hus oppdager de en skjult verden der men merkelig skapning skremmer bort dyrene.
Mot sin vilje blir Elly og Gustav fanget i et gåtefullt eventyr, og for å klare å komme seg hjem må de våge å møte det som truer skogen og alle dyrene som bor der. Og kanskje er ikke bestemor så kjedelig likevel?

Dette er en magisk, varm og sjarmerende historie om å ikke forstyrre naturen.
Super for fans av Spilledåsen, Nikoline og Hilda!

Oversatt av Stéphanie de Miranda

Forlag Solum Bokvennen

Utgivelsesår 2023

Serie Elly & Gustav (1)

Elly og Gustav- Høstånden
Readalike til Spilledåsen og Nikoline.
Elly og katten hennes Gustav er uadskillelige. Denne sommeren skal de være hos bestemor Jo på landet, noe Elly har lite lyst til, for der skjer det jo aldri noe. En dag når Elly er på nabogården for å hente egg til bestemoren, låser nabogutten henne og Gustav inn i hønsegården. Elly bestemmer seg for at nå er det nok, og at hun og Gustav skal rømme tilbake til byen.
Men underveis så går de seg vill i skogen, og plutselig er de fanget i et magisk eventyr.
Det viser seg at skogen bak huset til bestemor skjuler en magisk verden full av merkelige skapninger.
Høstånden har sluppet løs og raser rundt i skogen. Dyra i skogen har gått i dekning og det er opp til Elly og Gustav å fange høstånden, og slippe han ut igjen på riktig tidspunkt.

• "Morten og Mahdi forever" av Kim Fupz Aakeson
  • "Liv Arnesen" av Cecilie Skog