Hjertets usynlige stormer

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Cappelen Damm 2018 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

ISBN13 9788202557843

EAN 9788202557843

Omtalt tid 1945-1999 2000-2009

Omtalt sted Irland

Catherine Goggin er 16 år og gravid. Hun nekter å oppgi hvem som er faren til barnet. Presten i Goleen, West Cork, støter henne ut av kirken og landsbyen for fullsatt sal. Sparepengene tar henne til Dublin, hvor hun blir kjent med to unge menn, som hun får husly hos. Barnet hun føder, adopterer hun bort.
Cyril Avery er Catherines sønn. Han vokser opp hos det eksentriske ekteparet Maude og Charles Avery. Fra tidlig alder, gjør de det klart for ham at han er adoptert, og derfor ingen ekte Avery. Det er et ensomt liv, men han mangler ingenting, bortsett fra kjærlighet.
Som syvåring møter han Julian Woodbead, og det blir et vendepunkt for Cyril. Han fascineres av den fremmelige og frittalende gutten, og da de møtes igjen syv år senere, er lykken fullkommen for Cyril.
Endelig tør han å frigjøre seg fra et trangsynt og katolsk Irland, og søker lykken i Amsterdam og New York.

Denne boka har alt! Alvor og humor går hånd i hånd, og det hele er drivende godt fortalt. Man blir både fortvilet, sint og glad av å lese den. Anbefales på det sterkeste!

You choose to live or you choose to die. But then there are moments, things that you see, something funny on the street or a good joke that you hear, a television program that you want to share, and it makes you miss the person who's gone so terribly and then it's not grief at all, it's more a sort of bitterness at the world for taking them away from you.

Europa
Har du lyst til å lese bøker med handling fra spennende land.
Målet er å lese bøker fra hele verden - Her er bøker fra Europa. Forslag mottas gjerne :)

Reading the World: Read a book from every country in the world. Here's my growing list of titles and recommendations.

Min venninne og søster anbefaler bøker. Lager en liste for å holde oversikt.

• "Døtre av en ny tid" av Carmen Korn
  • "Navnenes hus" av Colm Tóibín