Her kjem sola

av (forfatter) og Gunnhild Øyehaug (oppleser).

Kolon 2024 Lydfil

Helga Mork is going through menopause and has resigned herself to living alone beside a big, silent stone. But when some new neighbors move into the empty house next door, she feels she’s found her soulmate in one of them and her shield of pessimism is no longer useful. She rents an office that turns out to be a portal into another reality where everyone speaks in a whisper. How will she get back to the real world? Here Comes the Sun is a love story that searches for hope in human communication, where fiction and reality are constantly blending, making it difficult to distinguish one from the other—except, perhaps, for the things that shine the brightest.

Forlag Kolon

Utgivelsesår 2024

Format Lydfil

ISBN13 9788205602670

EAN 9788205602670

…,eg tenker på oldemor, som helst ville lese, som stod med nasen i ei bok mens ho rørte i grauten, som ho innimellom svidde, på grunn av all lesinga, faktisk var ho også kjend for, oldemora mi, i den vesle grenda der ho budde, å ha utvikla ein teknikk der ho kunne lese med boka i fanget mens ho sat på den vesle skammelen og mjølka geitene.

• "Jeg elsker Dickens" av Hilde Østby
  • "Jeg går i sorg - dikt" av Rune Christiansen
  • "Hjerteskog - kvenske dikt" av M. Seppola Simonsen
  • "Natthimmel med kulehòl" av Ocean Vuong
  • "Boksen går" av Therese Aasvik
  • "Ordene, eller Ewa Lisas forsøk på å skrive en selvbiografi - fortelling" av Mari Nilsen
  • "Sent på dagen - roman" av Kristin Vego
  • "En fransk familie" av Sandra Lillebø