Her er jeg! Hvem er du?

om nærvær, respekt og grenser mellom voksne og barn

Pedagogisk forum 1998 Innbundet

Boken handler om nærvær, respekt og grenser mellom voksne og barn. Den beskriver hvordan vi som mennesker kan avgrense oss i forhold til andre mennesker, inkludert små og store barn, slik at ingen kommer til skade og slik at kvaliteten på kontakten blir så god som mulig.

Forlag Pedagogisk forum

Utgivelsesår 1998

Autentiske foreldre er bedre enn teoretiske foreldre. Foreldre som begår feil, og tar ansvaret for sine feil, er bedre foreldre enn foreldre som forsøker å være perfekte. Perfeksjonistiske foreldre får alltid barn til å føle seg mislykkede, og barn som føler seg mislykkede, mislykkes ofte.

• "Smil - vi skal spise!" av Jesper Juul
  • "Kunsten å si nei - med god samvittighet" av Jesper Juul
  • "Rom for familien" av Jesper Juul
  • "Forstå barnet ditt - 5-8 år" av Stein Erik Ulvund
  • "Rolig og oppmerksom som en frosk - øvelser i mindfulness for barn" av Eline Snel
  • "Ditt kompetente barn - på vei mot et nytt verdigrunnlag for familien" av Jesper Juul
  • "Ubehag - hvordan vanskelige følelser kan gi gode relasjoner" av Bente-Marie Ihlen
  • "Ikkevoldskommunikasjon - "giraffspråk" - et språk for livet" av Marshall B. Rosenberg
  • "Kunsten å prokrastinere - en guide til effektiv somling og utsettelse" av John Perry
  • "Forstå barnet ditt - 0-2 år" av Stein Erik Ulvund
  • "Barnehageboka mi" av Kari Grossmann