Gledens Gud

Avenir forl. 2008 Innbundet

Boken består av ulike andaktsstubber, prekener, miniportretter, visdomsord og uhøytidelige alvorsord som handler om glede.

Denne boka handler om gleden. Ikke bare om store og små gleder, men om gleden. Om gledens kilder, gledens uttrykk og gledens formidlere. Her er små andaktsstubber, prekener, miniportretter, visdomsord og uhøytidlige alvorsord. På kjent Karsten Isachsen-vis reflekterer han over livet, deler med oss av sin livsvisdom, øser villig og raust av andres og gir oss en tydelig retning for hvor gleden er å finne. Karsten Isachsens bøker er lest av hundretusener. Han debuterte for 30 år siden med preken- og essaysamlingen Gjester som ikke vil gå. Gledens Gud er hans første bok på seks år.

Forlag Avenir forl.

Utgivelsesår 2008

...alle kan be. Det kreves ikke ytre kvalifikasjoner, indre tro eller moralsk forhåndsgodkjenning. Og når jeg ber, så formulerer jeg mitt liv. Bønnen har stått i mitt ansikt og i mine øyne lenge. Både Gud og mennesker har sett og ant.

Når jeg ber, så formulerer jeg mitt liv. Det er i seg selv en utrolig viktig begivenhet. At jeg kommer ut av intetheten og av mørket. At jeg kommer ut i lyset..."mange menneskers liv er er en eneste lang ubedt bønn til Gud. Han venter fortsatt på å høre den"

• "Historien om Florence Nightingale" av Margaret Leighton
  • "Døden, skal vi danse?" av Per Fugelli
  • "Mors bok - sort er hun, dog yndig" av Margaret Skjelbred
  • "Bibelen - Den hellige skrift"
  • "Snorre Sturlasons kongesagaer" av Snorre Sturlason
  • "Beretninger om beskyttelse 1 - natten" av Erik Fosnes Hansen
  • "Taushetens konsekvenser" av Linda Olsson
  • "Gymnaslærer Pedersens beretning om den store politiske vekkelsen som har hjemsøkt vårt land" av Dag Solstad
  • "En moderne familie" av Helga Flatland
  • "Nei og atter nei - roman" av Nina Lykke