Gay kids

kule barn som også finnes

av (forfatter), Bera Ulstein Moseng (forfatter), Rolf Martin Angeltvedt (forfatter) og Emma Olsen (illustratør).

Abstrakt 2008 Heftet

En innføringsbok om homofil kjærlighet for barn, ungdom, lærere og foreldre. En rekke homofile voksne forteller om sin egen barndom og formidler samtidig forskningsbasert kunnskap om livssituasjonen til ungdommer og voksne som forelsker seg i personer av samme kjønn. Boken utfordrer vante forestillinger og ønsker å legge grunnlaget for trygghet, toleranse og respekt hos barn og voksne, uansett seksuell orientering. Har ord- og litteraturliste.

Forlag Abstrakt

Utgivelsesår 2008

Her er det bøker med enten skeivt tema,eller skeive karakterer - uansett, så er det bøker jeg elsker på denne lista! :D

Dette er bare norske bøker hittil, om du vet om fler norske bøker med samme tema, si ifra så jeg får lest dem! :D

• "Skapsprengere - komme ut av skapet-historier" av Anniken Huitfeldt
  • "Coraline" av Neil Gaiman