Forsvunnet

av (forfatter) og Anlaug Lia (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2020 Innbundet

Ny serie! Tina Frennstedt blander fiksjon med virkelighet i Forsvunnet. 1992. En 19 år gamle kvinne forsvant en natt på Österlen. Saken ble aldri løst. 16 år senere herjer en serievoldtektsmann i Malmö. I begynnelsen famler politiet i mørket, men DNA-spor peker mot den gamle forsvinningssaken. Tess Hjalmarsson, kriminalinspektør og sjef for Skånes Cold Case-gruppe, tar saken. Hun brenner for uoppklarte saker, ikke minst for å kunne gi de pårørende svar på hva som skjedde. På hjemmefronten sliter hun med savn etter sin eksdame, en sjalu samboer og barnelengsel. Tilværelsen kompliseres ytterligere når hun havner midt i et grusomt katt-og-mus-spill som voldektsmannen driver med politiet. Og han har Tess i siktet. Boken er inspirert av virkelige hendelser som utspilte seg i Malmö og Skåne i 1992.
«Nærvær, spenning, empati, engasjement, smart plot - alt finnes her, og det lover godt for fortsettelsen.» Skånska Dagbladet

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241951756