Nedtelling

av (forfatter) og Anlaug Lia (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2021 Innbundet

Andre bok i svensk bestselgerserie, fra forfatteren som vant Årets deckardebut Crimetime Award i 2019. En kontroversiell kvinnelig kunstner blir funnet drept ved Stenshuvud fyr. I tilknytning til liket oppdager man en type leirjord som viser seg å være identisk med den man fant på et drapssted utenfor Ystad for 15 år siden, da en ung musiker ble funnet død. Da kriminalinspektør Tess Hjalmarsson sammen med kollegaen Marie Erling, undersøker saken, finner de ingen åpenbare koblinger mellom ofrene. Men nyheten igangsetter en kjede av dramatiske hendelser på Österlen. Samtidig begynner en tobarnsmor å mistenke at ektemannen hennes ikke er den hun trodde han var. Nedtelling er andre bok i Frennstedts bestselgende Cold Case-serie. Serien er inspirert av virkelige hendelser som har utspilt seg i Malmø og på Österlen.

«Smart krim uten stereotypier (...) Tempo og spenning fra første side.» Aftonbladet Söndag

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2021

ISBN13 9788241952029

EAN 9788241952029

Serie Cold case (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Det blir for mange unødvendige detaljer. Mulig planen er å følge opp tråder i neste bok, men alle utenomgreiene går på bekostning av spenningen. Det positive me boken er jeg ikke kunne forutsi hvem som var den skyldige og hvorfor.

Bøker lest

Serier jeg leser og ønsker å lese.

• "Skjærsild" av Tina Frennstedt
  • "Det siste bildet" av Tina Frennstedt