Før jeg forlater deg

Juritzen forlag 2013 Innbundet

«For en jævla vits dette er» sier Bruno og nikker mot elven, og jeg vet at han ikke bare mener den, men mennenes pinnesøk, macheten i hans egen hånd, dette herjede landet, den forsvunne kvinnen, oddsen for å finne henne i disse enorme skogsområdene.
Helena har en ektemann, en datter og et trygt familieliv i London, i tillegg til en senil mor som bekymrer seg for nye atombombeangrep og for at datteren er lesbisk. Aurélie er en ung, kvinnelig fotograf, som har blitt med kjæresten sin til den Sentralafrikanske Republikk, slik at han skal kunne jobbe for Leger uten Grenser. Selv er hun bare der, bortkommen i den afrikanske ødemarken.
En rekke hendelser skal føre til at Aurélie forsvinner på mystisk vis i Afrika, og at Helena forsaker familien og tar opp jakten på kvinnen hun én gang tilbrakte en helt spesiell uke sammen med på Hardangervidda.
«Før jeg forlater deg» er en unorsk og eksotisk roman, med både kjærlighetsromanens gripende historie og thrillerens spennende scener.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2013