Etter oss

ISBN13 9788202576462

EAN 9788202576462

Omtalt tid 1960-1969 2010-2019

Omtalt sted Møre og Romsdal

Høsten 1966 starter Ingrid på Lundavang folkehøgskole. Hun blir blant annet kjent med Anki, Brita og Miriam, og de lover hverandre at de skal holde kontakten etter at skoleåret er omme.
Årene går, og Ingrid får både mann og barn, men kontakten med venninnene har hun mistet. Nå har hun også mistet mannen, Arvid. Som enke føler hun seg håpløs, og må støtte seg på døtrene til det meste.
Så en dag ringer telefonen, og en stemme fra fortiden er på tråden. Vil Ingrid bli med på en reunion med de gamle venninnene? Det hele kommer så brått på, og Ingrid vil helst avlyse, men kommer aldri så langt, før fortiden innhenter henne med alle minnene om det skjebnesvangre folkehøgskoleåret.

Prologen lovet bra, og det er en koselig bok, men noe uforløst mot slutten synes jeg.

En veldig lettlest og koselig bok som skildrer vennskap, sorg og mellommenneskelige relasjoner på en lavmælt måte. Jeg liker godt fortellerstilen og leste denne i et jafs.

En helt OK feriebok

• "Tre menn til Vilma - roman" av Gudrun Skretting
  • "De heldige" av Rachel Cusk
  • "Jeg skal ta vare på deg" av Gunn Marit Nisja
  • "Villa Havbris" av Caroline Säfstrand
  • "Snakk til henne" av Abbie Greaves
  • "Søt sorg" av David Nicholls
  • "Den gylne tigeren" av Hanne Eik
  • "Sannheten - en flyktnings historie om da hjemlandet ble rammet av innsyn og ærlighet" av Knut Nærum
  • "Theo" av Amanda Prowse
  • "Fly, sommerfugl" av Annicken R. Day