Etter oss

Cappelen Damm 2019 E-bok

En varm roman om vennskap, kjærlighet og meningen med livet
1967. Fire jenter drar hver til sitt etter et spennende og omveltende år ved Lundavang Folkehøgskole. De lover hverandre at de aldri skal miste kontakten. Over førti år senere sitter Ingrid igjen alene etter at mannen Arvid brått har gått bort. En søndagsmorgen ringer en av de gamle venninnene uventet. Snart vekkes både kjærlighet og konflikter til live. Kanskje er det ikke for sent for dem likevel ...

ISBN13 9788202577094

EAN 9788202577094

Omtalt tid 1960-1969 2010-2019

Omtalt sted Møre og Romsdal

Høsten 1966 starter Ingrid på Lundavang folkehøgskole. Hun blir blant annet kjent med Anki, Brita og Miriam, og de lover hverandre at de skal holde kontakten etter at skoleåret er omme.
Årene går, og Ingrid får både mann og barn, men kontakten med venninnene har hun mistet. Nå har hun også mistet mannen, Arvid. Som enke føler hun seg håpløs, og må støtte seg på døtrene til det meste.
Så en dag ringer telefonen, og en stemme fra fortiden er på tråden. Vil Ingrid bli med på en reunion med de gamle venninnene? Det hele kommer så brått på, og Ingrid vil helst avlyse, men kommer aldri så langt, før fortiden innhenter henne med alle minnene om det skjebnesvangre folkehøgskoleåret.

Prologen lovet bra, og det er en koselig bok, men noe uforløst mot slutten synes jeg.

• "Det sommeren skjulte" av Nikola Scott
  • "Tango i tabernaklet" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Der lyset slipper inn" av Lucy Dillon
  • "Å lytte til hakkespetter - naturen som terapeut" av Ruth Lillegraven
  • "Blomstring" av Elizabeth Craft
  • "Ti minutters stillhet - rugbyspillerne som forsvant fra Mar del Plata" av Claudio Fava
  • "Om du vil ha meg" av Katrine Wessel-Aas