Etter oss

ISBN13 9788202577094

EAN 9788202577094

Omtalt tid 1960-1969 2010-2019

Omtalt sted Møre og Romsdal

Høsten 1966 starter Ingrid på Lundavang folkehøgskole. Hun blir blant annet kjent med Anki, Brita og Miriam, og de lover hverandre at de skal holde kontakten etter at skoleåret er omme.
Årene går, og Ingrid får både mann og barn, men kontakten med venninnene har hun mistet. Nå har hun også mistet mannen, Arvid. Som enke føler hun seg håpløs, og må støtte seg på døtrene til det meste.
Så en dag ringer telefonen, og en stemme fra fortiden er på tråden. Vil Ingrid bli med på en reunion med de gamle venninnene? Det hele kommer så brått på, og Ingrid vil helst avlyse, men kommer aldri så langt, før fortiden innhenter henne med alle minnene om det skjebnesvangre folkehøgskoleåret.

Prologen lovet bra, og det er en koselig bok, men noe uforløst mot slutten synes jeg.

En veldig lettlest og koselig bok som skildrer vennskap, sorg og mellommenneskelige relasjoner på en lavmælt måte. Jeg liker godt fortellerstilen og leste denne i et jafs.

En helt OK feriebok

Etter et langt ekteskap blir Ingrid brått enke, tidlig i 60-årene. Dette fører til at hun gjenopptar kontakten med venninne fra folkehøgskolen. Vi får bli med Ingrid tilbake i tid i minnene fra skoletiden. Boka handler om kjærlighet og vennskap og viser hvordan små detaljer kan gjøre at man gjør valg som vil bestemme store deler av ens liv. Boka kunne gjerne dykket litt dypere og gitt mer detaljer, men det var helt ok underholdning.

• "Under vinrankene" av Pamela Terry
  • "Bakeriet Søte fristelser" av Mette Barfelt
  • "Drømmen om deg" av Amanda Prowse
  • "Begynnelsen på noe nytt" av Jenny Fagerlund
  • "Mitt hemmelige liv" av Jenny Fagerlund
  • "Gullungen" av Gunn Marit Nisja
  • "Lady Evelyns hemmelighet - en roman om oppdagelsen av Tutankhamons grav" av Gill Paul
  • "Vaniljekrem, Sobril og pinnedyr" av Hans Petter Treider
  • "Klubben for lykkelige avslutninger" av Caroline Säfstrand