Nattergalen i Sunset Boulevard

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Tigerforl. 2017 Innbundet

To unge kvinner i Hollywoods gullalder finner gleden i et sterkt vennskap, men opplever også at sjalusi og svik får vennskapet til å slå sprekker.

«Nattergalen i Sunset Boulevard» er historien om to studiosekretærer som arbeider på settet til en av demest berømte filmene gjennom tidene; «Tatt av vinden».

Los Angeles, nåtid: En ikonisk, fjærprydet hatt som bæres av Scarlett O'Hara i «Tatt av vinden», dukker opp i Christine McAllisters vintage klesbutikk ved en feiltakelse. Hennes innsats for å returnere den til sin opprinnelige eier tar henne med på en reise mer fortryllende enn noen klassisk film.

Los Angeles, 1938: Violet Mayfield reiser til i Hollywood for å få en ny start etter at drømmen om å stifte familie med ungdomskjæresten faller i grus. Hun får jobb på filmsettet til «Tatt av vinden», der hun møter den gåtefulle og ambisiøse Audrey Duvall, i sin tid en lovende stumfilmskuespiller som nå blir Violets sekretærkollega. Audreys store livsglede og deres felles eventyr i Hollywoods filmverden trollbinder Violet før de to kvinnenes sterkeste ønsker og drifter kolliderer. Hvor mye er Audrey og Violet villige til å ofre for vennskapet uten å sette sin egen lykke på spill? Valgene deres kommer til å pege dem resten av livet på godt og vondt.

Forlag Tigerforl.

Omtalt tid 1939-1945 2010-2019

Omtalt sted Los Angeles

Liker du Syv Søstre-serien av Lucinda Riley?
Dersom du er glad i Lucinda Rileys Syv Søstre-serie, setter du trolig pris på at serien er romantisk, har et høyt tempo, er fengende på en måte som gjør at du ikke klarer legge den fra deg, og ikke minst at den tar deg med til fjerne tider og de mest eksotiske steder.
Kunne du tenke deg å lese flere bøker i samme gate?
Her er en liste med Syv Søstre-readalikes.

En annen tid, herskapelige hus og drama. Her er boktipsene for deg.

• "Smaken av honning - en Carson Springs-roman" av Eileen Goudge
  • "Mitt navn er Mary Sutter" av Robin Oliveira