Erlend Elias

fra Tysfjord til Tigerstaden

av (forfatter), Tone Solberg (forfatter) og Christoffer Hag Maure (oppleser).

Aschehoug 2021 Lydfil

Erlend Elias Bragstad har kapret mange hjerter med sin smittende latter og smil i realityserier som Farmen Kjendis, og er mest kjent som glamorøs stylist og kjendis. Han ble kåret til landets mest innflytelsesrike homofil i 2015 og har vært en frontfigur i det samiske miljøet der han har kjempet mot fordommer både utenfra og innad. Engasjementet skyldes en sammensatt og krevende oppvekst.

I ung alder opplevde han å bli seksuelt misbrukt som førte til at han fikk psykiske problemer. Overgrepet forårsaket flere turbulente perioder gjennom livet, men i stedet for å la seg knekke har Erlend Elias vendt det negative til det positive, og viser at det finnes håp. Her forteller han åpent om livets utfordringer, både om de store og de små, i håp om å hjelpe andre som også sliter.

Lydboka ble produsert av Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek i 2019.

Format Lydfil

ISBN13 9788203379321

EAN 9788203379321

Omtalt person Erlend Elias

• "Kongen av gutterommet - hvordan jeg ble verdens største Youtube-stjerne på norsk" av Dennis Vareide
  • "Vendela - alt jeg ikke har fortalt" av Vendela Kirsebom
  • "Memento mori - husk, du skal dø - 6 kvinner, 6 historier" av Mette Randem
  • "Alt du ikke ser - livet med Joachim" av Ellen Arnstad
  • "Skal vi velge livet" av Kai Zahl
  • "Kvinner som hater kvinner - min kamp mot nettrollene" av Anne Brith Davidsen
  • "Den usynlige krigen - historien om Eva - og vold mot kvinner og barn i norske hjem" av Jon Gangdal
  • "Søsken til evig tid" av Ivar Myklebust Longvastøl
  • "Mannual - det jeg og andre menn tenker, men ikke sier" av Adam Schjølberg