En perfekt mor

av (forfatter) og Alex Dahl (oversetter).

Kagge 2024 Innbundet

Alex Dahl er Norges ukjente internasjonale krimstjerne! Thrilleren "En perfekt mor" er både gripende og ulidelig spennende. Alle foreldres mareritt blir virkelighet når lille Lucia forsvinner fra sitt første overnattingsbesøk.

Elisa Blix skal til å hente datteren Lucia på skolen i det Lucia blir invitert med hjem til den nye jenta i klassen, Josephine. De to jentene er allerede som erteris, og Josephines mor er tillitvekkende -vakker, velkledd og trivelig. Når hun senere samme ettermiddag ringer og forteller at Lucia gjerne vil sove over, kjører Elisa innom med overnattingsutstyr og konstaterer at alt er som det skal i det hyggelige hjemmet. Hun gir jenta si en nattaklem. Dagen etter er Lucia sporløst forsvunnet.

I "En perfekt mor" gransker Alex Dahl hva som skjer når en tilsynelatende gjennomsnittlig, lykkelig familie, blir kastet ut i en livsomveltende situasjon. Hvem har tatt datteren deres, og hvorfor?

En perfekt mor filmatiseres som TV-serie av Disney+, med planlagt premiere høsten 2024.

«Dahl leker seg med et scenario som er alle foreldres mareritt (...) tempofylt og urovekkende» The Guardian

«En suveren psykologisk thriller.» NB Magazine

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2024

Genre Psykologiske thrillere

En spennende psykologisk thriller som det var vanskelig å legge fra seg. Bra skrevet og ingen dødpunkter.