En faktahest om å skrive historier

av (forfatter), Natalie Normann (forfatter) og Marius Renberg (illustratør).

Aschehoug 2007 Innbundet

I denne boken får du råd om hvordan du kan skrive morsomme og spennende historier. Du finner også tips til lesestoff og anekdoter om berømte forfattere.

Har du noen gang hatt lyst til å skrive en fortelling, men ikke helt visst hvordan du skal få det til? Har du en idé, men så kommer ikke ordene ut sånn som du vil? Kunne du kanskje tenke deg å bli forfatter en dag?
I denne boken får du gode råd om hvordan du kan skrive morsomme og spennende historier. Du finner også tips til lesestoff og anekdoter om berømte forfattere.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203249280

EAN 9788203249280

Serier Lesehesten Faktahesten

Begynn med en sann setning, bruk tid på å tene før du skriver, og tenk gjennom det før du skriver noe ned. Alle setninger bør jobbes med minst tre ganger. Hvis du synes det er for lett, da er du en dårlig forfatter. Det skal være vanskelig. Er det for lett, blir jeg mistenksom.

Står du fast et sted, så skriv noe helt annet en stund. Les historieleksen din, pugg engelske verb, gå tur med bikkja, plag livet av søsteren din; med andre ord, gjør noe helt annet enn akkurat det som er så vanskelig at du ikke klarer å fortsette. (Sing & Normann, 2007, Å skrive historier, s. 50)

• "Per Pusling flytter inn" av Astrid Lindgren
  • "Mot til å skrive - 100 råd til deg som vil skrive skjønnlitterært" av Berit Hoff
  • "Samlede dikt" av Hans Børli
  • "Om å skrive - forfatteren og håndverket" av Stephen King