Elvestengfolket

Aschehoug 2003 Innbundet

Forskjellige slekter og typer som har helt egne måter å leve på beskrives i romanen. Tomas Myrbråten vokser opp i et østlandsk bygdesamfunn. Helene, som Tomas senere slår seg sammen med inne i byen, tilhører Elvestengfolket, en slekt som flytter ut på flåter om sommeren og produserer brasfett og andre østnorske delikatesser. Samtidig er boken en fortelling om hvordan Tomas og Helene takler livet inne i Oslo.

Med utgangspunkt i det østlandske bygdesamfunnet Thomas Myrbråten vokser opp i, beskriver Thure Erik Lund forskjellige slekter og typer som har helt egne måter å leve på. Helene, som Thomas senere slår seg sammen med inne i byen, tilhører Elvestengfolket, en slekt som flytter ut på flåter om sommeren og produserer brasfett og andre østnorske delikatesser. Samtidig er Elvestengfolket fortellingene om hvordan Thomas og Helene takler livet inne i Oslo. Thure Erik Lund skriver uvanlig livskraftig prosa.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788203187100

EAN 9788203187100

Serie Thomas Myrbråten (3)

Omtalt sted Østlandet

En perle av en bok.
Flotte fortellinger fra kjente steder og et fargerikt språk.

Dette er bøker som på ulike måter har gjort inntrykk, og har som har gitt meg gode leseopplevelser i 2011. Kommentarer om hver bok! Rekkefølgen er tilfeldig.

🔥🔥🔥

• "Zalep - roman" av Thure Erik Lund