Dronningens tåre

av (forfatter) og Torstein Velsand (gjendikter).

Aschehoug 2007 Heftet

Dakja har fått nye makthavere, og det er ikke lenger trygt å være av truwaslekt. Mira må derfor flykte ut i deltaet, der flere truwaer har gjemt seg. Hun bestemmer seg for å gå i lære hos Zaddi Enøye, slik at hun kan ta vare på sitt folk og ta opp kampen med kunnskapens mester.

Mira har flyktet ut i det ufremkommelige deltaet, der flere og flere truwaer søker ly for å unngå å bli sendt til gruvene av landets nye makthavere. Her møter hun gamle Zaddi Enøye. Han oppfordrer henne til å ta ansvar for den kraften hun har arvet fra farmoren.
Mira blir opplært til å bli demonhersker, slik at hun kan beskytte folket sitt og ta opp kampen mot de krefter som Gidaric, den nye Kunnskapens Mester, har sluppet løs over Dakja. Men hvordan velger man den rette vei for seg selv og andre når livet står på spill? Og hvordan skal en ung jente ta opp kampen mot en fullvoksen trollmann?
Ny serie!
Trilogien om 14-årige Mira har alt det jenter fra tolvårsalderen ønsker. Bøkene er lettleste og underholdende og er fulle av eventyr og drama. Her er vennskap, kjærlighet, flukt, frykt for det fremmede, kamp mellom det onde og det gode, makt og visdom.
Josefine Ottesen er utdannet skuespiller og dramaturg. Siden 1983 har hun skrevet rundt seksti bøker for barn og unge. Hun har mottatt atskillige danske priser og vært nominert til flere internasjonale for sitt forfatterskap.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203249051