Død sjel

Aschehoug 2012 Innbundet

Et bestialsk drap i en eksklusiv designerbutikk er starten på noe langt verre, og verken PST, politiet eller E-tjenesten klarer å finne ut av hva som skjer. Aksjonistene og deres sak truer med å ramme hele handelsstanden og legge sentrumsgatene øde. Dette er tredje bok om etterforskeren Halvor Heming og Kristine Holm og deres kollegaer.

Norge angripes uten varsel og uten nåde. Det bestialske drapet på en kjendis i landets mest eksklusive klesbutikk er bare starten på noe langt større, verre og blodigere. Verken PST, E-tjenesten eller politiet i Bergen, Oslo eller Trondheim er i stand til å komme opp med en teori om hva som skjer eller hvorfor. Fienden synes å være overalt og ingen steder. Og hva skjer egentlig når angriperne viser seg å ha et mål svært mange - også politifolk - sympatiserer med? "Død sjel" er tredje bok i serien med førstebetjent Halvor Heming og hans kolleger. Når du har lest den, blir det garantert aldri det samme å gå inn i et prøverom igjen.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788203351891

EAN 9788203351891

Død sjel er den tredje boka om etterforskar Halvor Heming og kollegaene hans og er ei velskriven og godt oppbygd krimbok. Verkeleg ein sidevendar. Forfattaren er dyktig som porsjonerer ut akkurat passe med informasjon, slik at spenninga vert halden ved like utover i boka.

Det handlar om hjernevask, terrorisme og ekstrem miljøaktivisme; dei mest eksklusive klebutikkane i landet vert arena for terroråtak og blodige drap. Tittelen "Død sjel" viser truleg til desse hjernevaska/omprogrammerte personane som både er offer og forbrytarar.

Sidan eg ikkje har lese dei to fyrste bøkene i serien, vart persongalleriet litt framand. Privatlivet til Halvor, Kristine og Hans Petter vart for meg litt forstyrrande for handlinga i boka, men truleg meir interessant for dei som har lese bøkene kronologisk. Førstebetjent Halvor Heming er ein av desse nye krimheltane i norsk krimlitteratur, politisk korrekt med kvardagslege problem og utan særleg trong til alkohol eller utagerande liv. At han har "noko" erotisk på gang med kollega Kristine gjer han kanskje enno meir normal?

Plottet er svært originalt, - faktisk vil eg påstå at det vert for originalt, så for meg vert oppklaringa av det heile også for originalt og difor litt lite truverdig. Den beste delen av boka er etter mi meining parallellhistoria, sekvensane med Sofi. Der får ein verkeleg kjenne på fortvilinga, forvirringa og klaustrofobien hennar.

Handlingane i boka går føre seg i heile landet; i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø, - og dessutan med avstikkarar til Tyskland, Sverige, Danmark og Finland. Og akkurat geografien sette meg litt ut midt ute i boka: Den eine terroristen flyktar frå Bergen med buss til Lærdal og flyktar vidare - på ski! - til dei inste og villaste delane av Jotunheimen. Det heng ikkje på greip, - men er trass alt ikkje avgjerande for handlinga i boka. For meg som lesar vart dette "grepet" irriterande, men for ein forfattar er det sjølvsagt muleg å laga sitt eige landskap. Baug skriv òg i etterordet at han er usikker på om det finst isbrear i Finland...

Handlinga er actionprega og heseblesande gjennom heile boka; Birger Baug kan skriva krim, men har framleis ein del å gå på. Eg kjem heilt sikkert til å lesa neste bok i serien. Før den tid skal eg òg lese dei to fyrste; Straff og Paradis tapt.

Død sjel er rett og slett ei heilt grei krimbok. Terningkast 4.

Den svakeste så langt, med et søkt plott med angrep på kommersialismen og klisjeaktige rollefigurer.

Alle tre bøkene er gode, men denne desidert best. Veldig høyt spenningsnivå og karakterer du blir glad i, med både styrker og svakheter.

Bra også denne boka om Halvor Heming & Co. Som vanlig spennende og drivende, men også litt springende da handlingen hopper mye fram og tilbake mellom de forskjellige etterforskerene, blir mye "cliff hangers" på denne måten. Plottet var fantasifullt, men muligens noe urealistisk. Klar for neste bok jeg Baug.

Særlig hvis jeg kommer med negative kommentarer om klesvalgene til kvinnelige partiledere,har det avstedkommet en del...dritt,for å si det rett ut.Jeg husker for eksempel da jeg ga Siv Jensen en ener på terningen og kalte henne en ^macho bimbo^.

Ønskelista er selvfølgelig ikke en statisk liste. Den lever i form av at det stadig kommer nye bøker til, mens andre bøker forsvinner. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg dem lenger, men fordi de har tatt plass i boksamlingen. Heldigvis er det alltid bøker å ønske seg :)

Død Sjel - Søkt plot, lite troverdige karakterer

• "Mørke krefter" av Brad Thor