Dikt i samling

Gyldendal 2007 Heftet

Boka inneheld seks av Vesaas' diktsamlingar: Kjeldene, Leiken og lynet, Lykka for ferdesmenn, Løynde eldars land, Ver ny, vår draum og Liv ved straumen. I tillegg inneheld ho nokre ungdomsdikt og nokre etterlatne dikt. Har register.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205367111

EAN 9788205367111

Serie Gyldendal klassiker

Harvest Magazine ba sine lesere om tips til gode naturbøker. "Noen foreslo et helt forfatterskap, andre en enkelt bok. Her er romaner og sakprosa, dikt og reiseskildringer. Alle handler nok ikke like mye om naturen, men kanskje husker dere en bestemt passasje som gjør det?
Her er svarene, i en ikke-alfabetisk og sjanger- og kvalitetsmessig ikke-rangert rekkefølge:"

Tåsen skoles musikkorps har et rent bokmarked i helga. Jeg var der da det åpnet i dag. Svært godt organisert, glimrende utvalg og suverene priser. Kr. 10,- pr. pocket og kr. 20,- pr. innbundet er det ingenting å si på. Totalt for denne lista ble det kr. 170,-.

Og som dere kanskje aner har jeg fått en forkjærlighet for Gyldendals Lanternebøker :) Skal legge inn omslagsbilder også med tid og stunder.

Er du i Oslo i morgen (søndag 17. oktober 2010) anbefaler jeg deg å ta en tur til Tåsen.

En liste for meg selv, men jeg tar likevel imot innspill, særlig nyere poesi.

• "Det jeg synger om er enkelt - dikt i utvalg" av Steinar Opstad
  • "I stillhetens hus - dikt 2007" av Stein Mehren
  • "Mesterverket" av Émile Zola
  • "Båten om kvelden" av Tarjei Vesaas
  • "Et lykkelig øyeblikk - dikt i utvalg" av Tone Hødnebø
  • "Om den norske skrivemåten - eksempler og moteksempler til belysning av nyere norsk retorikk 1975-1980" av Georg Johannesen
  • "Samlede dikt - bind I" av Arnulf Øverland
  • "Vi vet så mye - noveller" av Hans Herbjørnsrud