Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken klarlegger hva didaktikk er, og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne gir en sammenfattet drøfting av hvordan læring skjer, før de går inn på ulike sider ved undervisningsplanlegging. De redegjør også for hovedtrekk i skolereformen på 90-tallet og trekker frem oppgaver og utfordringer læreren møter i dagens skole. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka hjelper leseren til å utvikle sin pedagogiske kompetanse. Den klarlegger hva didaktikk er, og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne hevder at planlegging av opplæring må ta utgangspunkt i dagens kunnskap om hvordan elever lærer. De drøfter derfor hvordan læring skjer, før de går grundig inn på ulike sider ved undervisningsplanlegging. De redegjør også for hovedtrekk i skolereformene på 90-tallet og trekker fram oppgaver og utfordringer som lærere møter i dagens skole. Det legges stor vekt på å vise praktiske konsekvenser for arbeidet i skolen av de teoriene og synspunktene som presenteres. Det brukes mange eksempler både fra grunnskole og videregående opplæring.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788200126713
EAN 9788200126713
Språk Bokmål
Sider 192
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket18 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verketHer kommer jeg til å samle bøker som jeg har lest og som jeg skal lese, og som (som jeg tror) er relevante for skolebibliotekarbeidet. Lista skal fungere som en referanseliste/huskeliste og forhåpentligvis gjøre mitt fundament som skolebibliotekar enda mer solid.
Boktips mottas med takknemmelighet!