Der natten ender

av (forfatter) og Jonas Bjarkøy (oversetter).

Lunde 2009 Innbundet

På ferie i Afrika blir Miriam Vrees familie overfalt av en hensynsløs leiesoldat og diamanthandler. Miriam står igjen alene, uten ektemann, sønn og egen identitet. Fra diamantgruvene i Namibia til flyktningleirene i Tanzania kjemper Miriam for å vinne tilbake friheten sin og troen. Barnas nakne tillit merker henne for livet - hun får øyne som ser og et hjerte som forstår.

Under et ferieopphold i Afrika mister Miriam Vree alt da en hensynsløs diamanthandler overfaller familien hennes. Alene, uten ektemann, sønn og identitet, hører Miriam barnestemmer, flyktninger fra de grusomme krigene i Sentral-Afrika. Fra diamantgruvene i Namibia til flyktningeleirene i Tanzania kjemper Miriam for å vinne tilbake friheten sin og troen. Barnas nakne tillit merker henne for livet - hun får øyne som ser og et hjerte som forstår. En roman du ikke kan unngå å bli rørt av. Anne de Graaf har besøkt og bodd i flere flyktningeleirer syd for Sahara. Gjennom samtaler med tidligere barnesoldater, foreldrene deres, traumeterapeuter og medarbeidere fra UNICEF har hun skapt flere av bokens personer.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2009