Den store juleboka

av (redaktør) og Stig Nordnes (redaktør).

Aschehoug 1999 Innbundet

I boka finner du de kjente og kjære julesangene, her er julefortellinger av Alf Prøysen, Astrid Lindgren forteller om jula i Bakkebygrenda og vi kan grøsse av Charles Dickens En julefortelling. Det feires jul i Mummidalen, H.C. Andersen er med, og snekker Andersen, Elsa Beskow og Asbjørnsen og Moe, og selveste juleevangeliet. Boka er i noen tilfeller illustrert med originalbilder, hovedillustratør er Harald Nordberg.

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788203242861

EAN 9788203242861

Serie De store hvite

Her er en liste med bøker som handler om jul eller på en eller annen måte får meg i jul/vinterstemning. Noen leser jeg i hvert år, andre ikke:) Ha en fin førjulstid.

• "Den store forundringsboka - morsomme, spennende og forunderlige historier" av Anne Kristin Lande
  • "Den store fullmåneboka - fortellinger om spøkelser og trolldom" av Anne Kristin Lande
  • "Den store godnattboka" av Anne Kristin Lande
  • "Den store dikt- og regleboka. Bd. I" av Turid Opsahl
  • "Den store Asbjørnsen og Moe-boka" av Peter Christen Asbjørnsen
  • "Den store dikt- og regleboka" av Turid Opsahl
  • "Titanic - 31 norske skjebner" av Per Kristian Sebak
  • "Barnas Beste. Bd. 8 - gjøglervognen" av Tordis Ørjasæter
  • "Den store Alf Prøysen boka" av Alf Prøysen
  • "Barnas Beste. Bd. 3 - oss imellom : om barn og voksne, for små og store" av Tordis Ørjasæter
  • "Barnas Beste. Bd. 9 - høyspenning : spennende historier og gode grøss" av Tordis Ørjasæter
  • "Fitter" av Juan Manuel de Prada