Den fjerneste kyst

Gyldendal Tiden 1980 Heftet

En dag kommer det bud om at magien er i ferd med å miste sin makt på Jordsjø. Budbringeren er den unge prins Arren av Enland. Sammen med erkemagiker Ged drar han ut for å finne fienden.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1980

ISBN13 9788205123229

EAN 9788205123229

Serie Lunabøkene

Genre Fantastisk litteratur

Tildelt litteraturpris Oversetterprisen 1980

Arren fikk igjen pusten og tørket pannen som var kald av våt svette. Han så på den andre og oppdaget at håret hans var hvitt: dragens pust hadde brent hårendene til aske. Og den tunge duken i seilet var svidd brun langs en side. "Håret ditt er litt svidd, gutt." "Ditt også, mester." Spurvhauk strøk med hånden over håret, overrasket. "Sannelig! - Det var uforskammet."

Jeg lo så godt da jeg leste dette!

Må jo holde styr på hva jeg kommer til å lese dette året også;) Denne gangen har jeg prøvd å skrive litt om hver av bøkene, slik at listen blir litt mer utfyllende. Planen er å komme seg gjennom en bok i uka, altså minst 52 i løpet av året, så får vi se hvor bra/dårlig det prosjektet går;)

Totalt 58 bøker, dog en del lettleste barnebøker. Jeg er fornøyd med å ha kommet meg gjennom prosjektet, det var ikke verre enn at det gikk, til tross for at det nesten ikke ble noe lesing i høst i det hele tatt! Det er ikke alle bøkene jeg har skrevet noe om, men det kommer kanskje etter hvert;)