Damen med bysten

av (forfatter) og Anlaug Lia (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2020 Innbundet

Ny bok fra leserfavoritten Karin Brunk Holmqvist, mesteren i å skildre det store i det lille. I Hammenhög på Österlen bor Lovisa og Elvy, bestevenner og nære naboer. En av Lovisas kjæreste eiendeler er en statue hun har arvet. Bysten, som Lovisa kaller Helga Müller, er en stilig kvinne, og Lovisa pleier å prate med henne når hun pusler omkring hjemme. Da Antikkjegerne kommer til Simrishamn, tar Lovisa og Elvy med Helga Müller dit. Ifølge TV-programmets ekspert er bysten verdt syttifem tusen kroner, og Lovisa blir nærmest stum av forundring. I myldret som oppstår rundt TV-opptaket, smyger bedrageren Edmund seg omkring. Han innynder seg hos Lovisa og lover henne enda mer penger om hun lar ham selge bysten. Lovisa synes det høres forlokkende ut, men Elvy aner uråd. Og dette er bare noe av det som forstyrrer det ellers rolige livet i Hammenhög.
Karin Brunk Holmqvist bor i Tomelilla i Österlen i Sverige. I hjemlandet er hun ikke bare kjent som forfatter, men også som foredragsholder. Romanene hennes har hatt suksess i flere land. Bare i Norge er det solgt nærmere 600 000 eksemplarer.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241950933

EAN 9788241950933

Omtalt sted Sverige

Bøker jeg ønsker meg, fint hvis noen ønsker å bytte bort disse(eller til nød selge).

(+ Sommeren da frykten kom av Lois Duncan)

Helst innbundet utgave der dette er mulig.

• "Når de døde våkner" av Steffen Jacobsen
  • "Søstrene fra Toscana" av Lori Nelson Spielman