Tango i tabernaklet

av (forfatter) og Anlaug Lia (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2019 Innbundet

Den tidligere sverdslukerassistenten Kerttu har lagt tivolilivet bak seg og flyttet til fredelige Brösarp i Österlen. For ikke å bli rastløs bestemmer hun seg for å pusse opp uthuset og begynne med tangokurs. Uthuset får flotte rosa vinduer, og piano skaffer hun seg ved et skikkelig røverkjøp.
Tangokurset blir umiddelbart en suksess og Kerttu får en brokete skare med faste gjester. Men hun er ennå ikke helt fornøyd. Kanskje skulle hun bli kirketjener? Hun vet at den nåværende kirketjeneren begynner å dra på årene, og Kerttu øyner muligheter.
Alt hadde vært fryd og gammen hadde det ikke vært for menighetsrådets snokende formann og den forsvunne kollekten. De tror vel ikke det er Kerttu som har tatt pengene?

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788241918803

EAN 9788241918803

Genre Humor

Omtalt sted Sverige

Ikke hennes beste synes jeg. Vet ikke om det er oversettelsen som gjør det, men jeg synes ikke det var noe særlig flyt i språket i store deler av boka. Blir ikke særlig revet med heller og klarer ikke leve meg inn i fortellingen denne gangen.

• "Lettkledd i Trykkammeret" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Det tause vitnet" av Elly Griffiths