Bsider

dramatikk / prosa

Gyldendal 2008 Innbundet

Boken inneholder fire dramatiske tekster: Krasnoyarsk: Etter en verdensomspennende katastrofe vandrer en antropolog mellom Russland og Kina på jakt etter tegn til liv. Washingtin: En mann som skal flytte fra Washington til New York, rekapitulerer flystyrten hvor faren som var pilot omkom, mens han venter på flyttebyrået. Grader av hvitt: En kvinne som er på ferie på Grønland er i ferd med å fryse i hjel. Hun innser at hun aldri ville ha verken barn med eller gifte seg med ektemannen. Brødmannens memoarer, Del 1 - Akapulco: En mann trekker seg tilbake til gjestgiveriet på et lite feriested for å finne ut av problemene sine. Han kommer over en bunke notater som beskriver en manns forvandling fra vellykket menneske til tørre krutonger. Papirene skal forandre alt.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205386013

EAN 9788205386013

Skjærsilden? Nei, skjærsilden blir ut den døra, nedover korridoren, tredje dør til venstre. Men de åpner ikke før klokken 9, uansett. Dessuten tar de ikke inn folk for øyeblikket, tror jeg.

Tanken er å tilby en komplett barløsning til Anonyme Alkoholikere som har konkludert med at de ikke har viljestyrke nok til å gjennomføre tolvtrinnsprogrammet og som i stedet har bestemt seg for å drikke seg ihjel, først som sist.

Noen opplevelser blir sittende fastere enn de aller fleste, de kleber seg til hjernen, som post-it-lapper festet med karlssons lim.

Syv tusen badekar i tørketrommelen
Jeg er et marsvin og jeg fryser ikke

Jeg har en 100 bøkers ambisjon for året i år.

• "Osv. - skuespill" av Johan Harstad
  • "Hvis jeg må være meg - dikt 1995-2005" av Geir Gulliksen
  • "Adressebøkene" av Nils-Øivind Haagensen
  • "Haruki og jeg - dikt" av Nils-Øivind Haagensen
  • "Våkner om natten og vil noe annet - roman" av Geir Gulliksen
  • "Møt meg, møt meg, møt meg - på interrail fra 21. juli til 21. august" av Nils-Øivind Haagensen
  • "Hvorfor er jeg så redd? - dikt" av Nils-Øivind Haagensen
  • "Herfra blir du bare eldre - prosa" av Johan Harstad