Bibelen - Guds ord fokus

studiebibel

av (redaktør), Sten Sørensen (redaktør), Leif S. Jacobsen (redaktør), Lise Katrine Baller (redaktør), Kjersti Briså Daoud (redaktør) og Andreas Nor (illustratør).

Bibelforlaget 2021 Innbundet

Sammen med over 50 norske bidragsytere med bred forankring i ulike kirkesamfunn har vi gleden av å kunne presentere en ny, helnorsk studiebibel. For deg som vil fordype deg i Guds Ord, har du her en fullverdig studiebibel. Om du allerede har flere studiebibler i bokhyllen din, vil FOKUS-bibelens unike vektlegging av opprinnelig lesers perspektiv, være et berikende supplement.

I tillegg til innledningssider i hver bok, Fokusbokser og fortløpende studiekommentarer er Bibelen - Guds Ord / FOKUS en «hybridbibel» i den forstand at den også har et digitalt grensesnitt med den tilhørende appen FOKUS for å gi deg en enda mer interessant leseropplevelse.

Helnorsk studiebibel med over 50 norske bidragsytere
Over 700 videokommentarer, inkludert innledningsfilm til hver bok
Unikt særpreg med opprinnelig lesers perspektiv
Tittel og forsideillustrasjon til hver enkelt av Bibelens bøker.
Fokusbokser og studiekommentarer

Leif S. Jacobsen - hovedansvar for teologisk gjennomarbeidelse
Lise Katrine Baller - forlagsredaktør
Kjersti Briså Daoud - forlagsredaktør

BIDRAGSYTERE
.Alexander Botn, Arild Sæther, Arnfinn Aandal, Arnfinn Trygve Clementsen, Arvid Pettersen, Bernt André Torgussen, Bjørn Øyvind Fjeld, Bjørnar Heimstad, Brit Krogedal, Carl Fredrik Ness Kristianslund, Charles Hansen, Chris-Michael Børud Gustavsen, Christian Adelsten Tangvik, Dag Martin Østervold, Dag Øyvind Juliussen, Daniel Heimstad, David Haddeland, David Østby, Egil Elling Ellingsen, Elsbeth K. Sørensen, Eva Katrine Lysåker Hjelmen, Eva Olsvold Sundar, Hans Martin Skagestad, Inger Lise Marie Aall Skauge, Ingulf Diesen, Ingunn E. Ulfsten, Irene Gautesen Langåker, Irene Ødegaard Lunde, Jarle Waldemar, Johnny Omdal, Jostein Krogedal, Kjell Halltorp, Mark Christopher Wootton, Martin Ludvik Meland

Forlag Bibelforlaget

Utgivelsesår 2021

• "Det har ringt for tredje gang" av Emanuel Minos
  • "Se det i øynene" av C.S. Lewis
  • "I begynnelsen var tegnet" av Kristian Kapelrud
  • "Nesten til stede - roman" av Bjørn Olav Nordahl
  • "Himmelen er på or'ntli - filmutgave" av Todd Burpo
  • "Krig - 1940" av Dag Solstad
  • "Da gråter englene - historien om en ung kvinne som blir utstøtt av Jehovas vitner" av Marianne
  • "Historien om Florence Nightingale" av Margaret Leighton
  • "Reiser i skriptoriet" av Paul Auster
  • "Hakkepølsa" av Torgny Lindgren
  • "Frøken detektiv" av Carolyn Keene
  • "Kjærlighetens fem språk - hvordan uttrykke hjertevarme overfor den du er glad i" av Gary Chapman