Betroelsen

Damm 2003 Heftet

Det var på setra det skjedde, for et par år siden. Malis søster Margrethe, ble forelsket i den sjarmerende Bengt. En stund av berusende lykke førte til skam og nedverdigelse, og en fødsel i skjul. Når Margrethe finner tilbake til sin elskede, ønsker Mali å være lykkelig på hennes vegne. Samtidig blir Malis egen ulykke enda tydeligere, hun kan ikke gi sin mann en ektefødt sønn, noe som ville gjort livet hennes så mye lettere å leve. Nå lever hun på en løgn.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788204083234

EAN 9788204083234

Serie Arvesynd (3)

Genre Romantikk

Omtalt tid 1900-1945

Omtalt sted Møre og Romsdal

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Mali satt der og ønsket at kunne sitte slik alltid;føle på freden og den gode varmen. Ikke ha angst for noe eller noen, tenkte hun. Ikke måtte passe på alt hun sa og gjorde. Bare sitte stille og la den gode sola varme henne.

For hans skyld kunne hun tåle alt, tenkte hun. Han var frukten av ekte kjærlighet, han var livet: nåtiden og fremtiden.

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.

• "Hemmeligheten" av Anne-Lise Boge
  • "Kjærlighetsbarnet" av Anne-Lise Boge