Bare ett liv

av (forfatter) og Kirsti Øvergaard (oversetter).

Hr. Ferdinand 2009 Innbundet

Dette er den tredje boka om Louise Rick.

Tidlig en morgen får en sportsfisker øye på et kvinnelik i vannet ved Tuse Næs ved Holbæk, og når liket blir berget, tilkaller det lokale politiet mordkommisjonen. Ikke bare har den avdøde en betongflis bundet rundt livet, så det ikke er tvil om at er det dreier seg om et drap, men den unge jenta er av utenlandsk opprinnelse. Når Louise Rick, kriminalassistent i drapsavdelingen i Københavns politihus, samme morgen møter på jobben, får hun beskjed om straks å kjøre til Holbæk. Hun er inntil videre utlånt til mordkommisjonen i en sak som viser seg å handle om både store følelser, knuste drømmer og om splittelsen mellom to kulturer. "Sara Blædel blir bare bedre og bedre." - Politiken "Det ser heldigvis ut som om kriminalassistent Louise Rick har kommet for å bli, og med Bare ett liv befester Sara Blædel sin posisjon som en solid, velskrivende og oppfinnsom krimforfatter. Kom med den fjerde boken!" - Berlingske tidende "Storselgende Sara Blædel er tilbake med en velskrevet thriller ... Bare ett liv understreker Sara Blædels posisjon som en av Danmark dyktigste krimforlfattere og mest samfunnsengasjerte prosaister." - Information --------------------- 60.000 solgte i Danmark.

Forlag Hr. Ferdinand

Utgivelsesår 2009

Serie Louise Rick (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Danmark

lettlest. grei krim dette . synes det er ok med en krimbok man kan "slappe av" med :-)

• "Grenseland" av Thomas Kanger
  • "Kall meg prinsesse" av Sara Blædel