1950

high noon

Gyldendal 2002 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

I oktober 1932 blir en mann funnet drept i Puddefjorden. Saken blir etterforsket som et mystisk dødsfall og spørsmålet er om dette har noe å gjøre med det uoppklarte drapet på konsul Frimann, natt til 1. januar 1900. I denne andre boka av trilogien tas trådene fra den første saken opp igjen. Lokale, nasjonale og internasjonale begivenheter danner bakteppet i boka, men fokus er likevel det ubesvarte spørsmålet om hva som skjedde nyttårsnatten år 1900. I løpet av handlingen ser også en liten gutt med etternavnet Veum dagens lys.

Terningkast 6. «Fargesterkt og fengslende ... Her er det bare å hengi seg til leselysten.»Berit Kobro, VG I oktober 1932 blir en mann funnet druknet i Puddefjorden. Saken blir etterforsket som et mystisk dødsfall, og spørsmålet dukker opp: Har det noen sammenheng med det uoppklarte drapet på konsul Frimann, natt til 1. januar 1900? I andre bind av Gunnar Staalesens planlagte trilogi om vårt århundre, 1950. High Noon, tas trådene fra den første saken opp igjen, og på ny må spørsmålet stilles: Hva var motivet den gang og nå? Og . kan den skyldige ennå avsløres?

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205299191

EAN 9788205299191

Serie Gyldendal bestselger

Omtalt tid Etterkrigstiden

Omtalt sted Bergen

Glimrende skrevet. Spennende krim og historisk om Bergen, Norge og Verden.

19-århundre trilogien 2

Skjønnlitteratur som handler om hverdagslivet i Norge under andre verdenskrig.
Uferdig liste.