Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Du legger bena over kors. Din forhandlingspartner stryker seg over nesen. Sjefen din sitter med bena stukket inn under stolen. Kollegaen din lener seg bakover i stolen med hendene bak hodet og føttene på pulten hver gang du snakker med ham. Er dette rene fysiske handlinger, eller rommer de et skjult budskap? EN GUIDE TIL KROPPSSPRÅK PÅ ARBEIDSPLASSEN Hvordan vi sitter og hvordan vi beveger hendene, er ingen tilfeldighet. Å lese andres kroppsspråk er rene vitenskapen. Du og andre sender hele tiden ut viktige signaler. Det gjelder å kunne tolke andres signaler riktig, og ikke minst – at du selv sender ut de riktige signalene til andre. For ”de andre” prøver også å lese deg på ditt eget kontor, i et viktig møte eller for eksempel under forhandlinger. Signalene er så mange: visse øyebevegelser, ansiktsuttrykk, holdninger og berøringer. Judi James gir deg en avslørende innsikt som kan hjelpe deg til å oppnå langt større suksess på arbeidsplassen. HANDLING SIER MER ENN ORD Handling røper langt mer enn ord når det gjelder å formidle hva folk virkelig føler og mener. Derfor er det viktig at du vet hvordan du skal tolke folks oppførsel, og at du er oppmerksom på ditt eget kroppsspråk. Det tar kun tre sekunder før man begynner å danne seg et inntrykk av et menneske. FORBEDRE DITT EGET KROPPSSPRÅK Du må også være oppmerksom på ditt eget kroppsspråk. Dine signaler påvirker det inntrykket du formidler av deg selv til andre. Enten du sitter i et uformelt møte, deltar i firmaets julebord med liv og lyst, legger frem en viktig sakspresentasjon eller spiser lunsj sammen med ledergruppen, vil det ikke-verbale inntrykket du gjør, være av langt større betydning enn du kanskje er klar over. Hvis kroppsspråket ditt er feil, hjelper det ikke hvilke ord du bruker for å overbevise andre. Boka gir deg alle rådene du trenger for å forstå hva utseendet og oppførselen din sier om deg, og hvordan du ved trening kan forbedre kroppsspråket ditt. Du lærer også hvordan og hvorfor du bør bygge på dine sterke sider og avlede oppmerksomheten fra eventuelle svakheter. Du lærer hvordan du kan: - Skape et strålende førsteinntrykk på arbeidsplassen. - Lære deg å lese og evaluere gester, holdninger og andre ikke-verbale signaler - Forbedre din evne til kommunikasjon ved å forandre på ditt eget kroppsspråk - Ta kontroll under møter, salgspresentasjoner og kommunikasjon med kunder - Bli klar over når folk gir deg falsk eller villedende informasjon - Markedsføre deg selv effektivt
Forlag Damm
Utgivelsesår 2003
Format Innbundet
ISBN13 9788249607655
EAN 9788249607655
Språk Bokmål
Sider 277
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket