Respect! Dette kommer jeg til å se nærmere på når jeg får anledning. Bokelskere har kjempeinteressante data som helt sikkert kan integreres i andre tjenester.
Fantastisk! Jeg måtte trekke pusten godt inn etter de mest instense kapitlene som kommer i siste fjerdedel av denne boken. Jeg har ikke sett filmen, men er redd den kan skuffe meg - det skal mye til for å matche denne.
Jeg fikk mange bøker jeg ønsket meg og flere jeg ikke visste at jeg ønsket meg:)
Moby Dick, PO Enquists Et annat liv, to bøker av Peter Englund og en av Carl-Johan Valgren, Nick Caves nyeste samt "I'm a Lebowski, You're a Lebowski: Life, The Big Lebowski, and What Have You". Strålende fornøyd.
Jeg har lest halve denne boka to ganger, men ser ikke bort fra at jeg vil prøve en gang til.
Levi er best når han skriver noveller og i Feber er det noen som er veldig gode!
Under arbeidet med denne funksjonen må jeg lære meg å bruke noe som heter en z59.30-protokoll, forskjellen på forskjellige marc-standarder og integrering av bokdata derfra inn i denne databasen.
Dette er vrient, for all dokumentasjonen til disse tingene ser ut til å være skrevet av Marquis de Sade.
Z39.50 er ingen spøk, men det finnes en oppdatert variant som heter SRU. Der kan du få XML-bokdata via URL-er fra mange biblioteksystemer, blant annet Bibsys, British Library og Library of Congress. Du kan hente MARCXML eller Dublin Core, hvis det sier deg noe.
Litt mer informasjon finner du på Biblioteklaboratoriets allmenning. Jeg vet en del mer om disse tingene, så spør gjerne her eller send en privat melding.
Første kapittel er klart terningkast 6, men den taper seg dessverre litt etterhvert.
Grusom og fantastisk bok, vanskelig å legge ned og vanskelig å fortsette med.
Denne var skuffende i forhold til de to første i triologien.
Every man, deep down, knows he's a worthless piece of shit.
I'm a city boy. In the big cities they've set it up so you can go to a park and be in a miniature countryside, but in the countryside they don't have any patches of big city, so I get very homesick.
He looked up. His pale hair looked white. He looked fourteen going on some age that never was. He looked as if he'd been sitting there and God had made the trees and rocks around him. He looked like his own reincarnation and then his own again. Above all else he looked to be filled with a terrible sadness. As if he harbored news of some horrendous loss that no one else had heard of yet. Some vast tragedy not of fact or incident or event but of the way the world was.
Standing at the edge of a winter field among rough men. The boy’s age. A little older. Watching while they opened up the rocky hillside ground with pick and mattock and brought to light a great bolus of serpents perhaps a hundred in number. Collected there for a common warmth. The dull tubes of them beginning to move sluggishly in the cold hard light. Like the bowels of some great beast exposed to the day. The men poured gasoline on them and burned them alive, having no remedy for evil but only for the image of it as they conceived it to be. The burning snakes twisted horribly and some crawled burning across the floor of the grotto to illuminate its darker recesses. As they were mute there were no screams of pain and the men watched them burn and writhe and blacken in just such silence themselves and they disbanded in silence in the winter dusk each with his own thoughts to go home to their suppers.
Og filmmusikken av Nick Cave & Warren Ellis utgis digitalt 23. november 2009 og fysisk 12. januar 2010, ifølge Pitchfork.
Ned med kulturen!