Hvis en person angrer på noe som ikke kan gjøres ugjort - som for eksempel å ta livet av noen - er det naturlig at vedkommende rettferdiggjør eller bortforklarer handlingen for eksempel ved å se på seg selv som et offer for å redusere smerten.
På samme måte som vi dekker til kvinnen med slør, dekker vi over våre hemmeligheter. Så lenge vi skjuler våre synder for offentligheten, er det greit.
Noen ganger legger homofile ut kontaktannonser på nettet hvor de søker andre homofile av motsatt kjønn som de kan bygge en familie med. De bor sammen, får barn, og lever som en hvilken som helst familie, men så lever de også et dobbeltliv ved siden av. Da kan man både møte familiens forventninger, og leve de livene man vil.
For at verden skal gå fremover og forandres, må noen være annerledes og skape forandring
Jeg slukte boka på bare noen få dager. Klarte nesten ikke å legge den fra meg.
Men er enig i at det er mye å fordøye. Og særlig det med koranundervisninga er svært betenkelig. At døtrene begynte å dekke seg til og etter hvert ble så ekstremt religiøse, så religiøse at de kritiserte sine egne familiemedlemmer for å ikke være religiøse nok, burde ha gitt foreldrene og omgivelsene noen hint om hva som var i ferd med å skje.
..... Sverige er I ferd med å udgjøre en sikkerhetstrussel mot nabolandene. Den lange grensen mellem Norge og Sverige er en af verdens minst bevoktede.
Finland deler også grense med Sverige.
Malmö er trolig Nordens mest islamiserte by. Det tar kun 40 minutter med bil over Øresundsbroen å kjøre fra Malmö til Danmarks hovedstad København….
Jeg anbefaler deg å lese ferdig boka. Den er så absolutt verdt det.
I Saudi-Arabia er det dødsstraff for «blasfemi» mot islam, og praktisering av alle andre religioner er forbudt ved lov. Den saudiarabiske bloggeren Raif Badawi ble dømt til 10 års fengsel og 1000 piskeslag for å ha startet en nettside for liberal debatt. Likevel skal Saudi-Arabia lede en FN-gruppe som arbeider med menneskerettigheter. Er det ikke på tide at vestlige land slutter å ta FN seriøst, og slutter å sende penger til organisasjonen?
Vitne til vanvidd
Peder Jensen har skrevet ei bok som er absolutt lesverdig, etter min mening.
Det er ganske bemerkelsesverdig at boka Vitne til vanvidd stort sett er blitt fortiet og neglisjert siden den kom ut.
Ingen forlag i Norge torde å utgi boka hans. Peder Jensen måtte dra til Danmark for å få den utgitt.
Her forteller Peder Jensen om hvordan han opplevde det som skjedde 22.juli 2011. Hendelsen kom like overraskende og uventet på ham som på alle oss andre som opplevde den dagen.
Men så skulle det vise seg at "alle" (journalister, politikere, politiet - ja - hele folket) ville ha en syndebukk og hoggestabbe, noen å legge all skyld på for det som skjedde. For teorien var at ABB (jeg orker ikke å nevne den fyren ved hans fulle navn) ikke kunne være alene om de grusomme og bestialske handlingene han utførte på norsk jord den dagen. Derfor ble Peder Fjordman Jensen jaktet på, fordømt og regelrett forfulgt i en vanvittig heksejakt på grunn av sine islamkritiske skriverier på nettet, som man mente at gjerningsmannen ABB hadde som "oppskrift" og forbilde.
Så hvorfor ble han jaktet på og forfulgt, hvorfor ble han hetset, hatet, stemplet som muslimhater, fascist og ekstremist?
Jo, fordi Peder Fjordman Jensen advarte mot islam. Han mener at Europa må beskytte seg mot denne fundamentalistiske ideologien.
Han argumenterer godt og ryddig for sine synspunkter i denne boka. Og selvfølgelig er dette også et forsvar; et ryddig forsvar for sine synspunkter og det faktum at han ikke hadde noe med ABB å gjøre, hverken før eller etter 22.juli 2011. Tvert imot avviste han ABB da han prøvde å ta kontakt med Peder Jensen.
I boka gjør forfatteren rede for massemorderens kompendium, der han viser til mange forskjellige forbilder og skrifter, ikke bare de som kom fra «Fjordman». Blant annet beundret ABB Osama bin Laden og hans måte å drive terrorkrig på. Kompendiumet er en sammensauset fanatisk ideologisk «drømmeverden», der ABB helt tydelig lever i sitt eget surrealistiske univers, og galskapen hans «blomstrer». Hvordan kunne han til slutt ende opp til å bli dømt tilregnelig etter at han så åpenbart levde i sin egen vanvittige fantasiverden? Hans Knight Templar-verden fantes bare inni hans eget hode ...
Likevel, det er ikke lett å bli kvitt de fordømmende stemplene man en gang har fått på seg.
Jeg kan ikke si noe annet enn at det kan være nyttig å lese denne boka, og dermed få et innblikk i hvordan et menneske kan oppleve å bli så etterlyst og jakta på – at det var nødvendig å forlate landet for å få en pause fra all fordømmelsen og alle forfølgerne.
Han skriver dette på side 279: «Fokuset på min person har imidlertid fortsatt mange år etterpå. Jeg kan ikke finne noen annen forklaring på dette enn at jeg tråkker på noen veldig ømme tær hos mange maktmennesker med det jeg skriver. Jeg må være på riktig spor når jeg møter så mye motstand.»
Et viktig spørsmål til slutt, som også forfatteren Peder Fjordman Jensen er opptatt av:
Har vi ytringsfrihet lenger, hvis det blir slik at vi ikke lenger kan si det vi tenker og mener, hvis det blir slik at folks ytringer og skriverier kan bli gjort ansvarlige for andre folks bestialske gjerninger?
Da kan det faktisk bli slik at krimforfattere kan bli holdt ansvarlige hvis lesere av krimforfatternes «oppskrifter» på kriminelle gjerninger, bruker disse «oppskriftene» fra krimbøkene i det virkelige liv ...
Denne svært gode omtalen av Vitne til vanvidd, skrevet av Per Steinar Runde 21. februar 2016 fortjener å bli lest av flere.
Gå inn på linken, så kan du også bestille boka og lese den selv. Den fortjener så absolutt å bli lest.
Folk flest hater ingenting. De vil bare leve et liv med minst mulig konflikt og frykt.
Ingen utfordring er så stor at det ikke lar seg gjøre å gå rundt den, Charlie Brown.
Ekskoner er krevende. Jeg foretrakk fordomsfulle dommere, hevngjerrige aktorer eller mistenksomme politietterforskere.
Takk, Jan Mehlum!
Denne gikk ned på høykant hos meg!
På en måte godt at du skrev ei bok uten å ha med Svend Foyn & Co. ;)
Hvor mange av oss har hemmeligheter fra fortida som vi helst ikke vil at noen skal vite om? Hvor mange av oss har drømmer om å få tak i store pengesummer, - og tror at det vil løse alle våre problemer?
En ting er sikkert. Store pengesummer kan plutselig forandre voldsomt på noen og enhver sitt liv, og ikke alltid blir forandringene til det bedre ...
Dette ble en spennende thriller, gitt.
I det flerkulturelle Europa handler hoveddilemmaet om folkesuverenitet versus rettsliggjøring: på den ene siden demokratiets rett til å utøve sin suverenitet, på den andre siden minoriteters ønske om rettslig vern. Jo sterkere minoritetsvernet blir, jo mindre spillerom blir det for majoriteten til å gjøre det man gjerne tenker er demokratiets oppgave, nemlig å bestemme gjennom debatt og flertallsavgjørelse hvordan det gode liv i fellesskap skal leves. Dette er et klassisk liberalt dilemma: Demokratiet setter menneskene i stand til å forme sitt kollektive liv, og rettsstaten passer på at individer og minoriteter ikke overkjøres i denne prosessen. Dilemmaet antar nye former når samfunnet blir flerkulturelt og flerreligiøst.
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Folk er rare.
Undringen over «de andre» begynner allerede når du åpner avisen, eller skrur på PC-en.
Nyhetene er fulle av folk som er halvparten så gamle som oss, og som uttaler seg kategorisk og bombastisk om ting vi ikke har hørt om.
Og hvorfor det?
Fordi de planlegger å finte oss ut over sidelinjen, så de kan overta verden og styre den mot den sikre avgrunn.
Gjerne for meg, men la meg være i fred den tilmålte tiden jeg har igjen her i denne jammerdalen.
Er du en gretten, gammel gubbe eller kjenner du en gretten, gammel gubbe? Har du en gretten, gammel gubbe i familien, - eller er du på vei til å bli en gretten, gammel gubbe?
Da er dette boka for deg.
Det foregår i dag et ubarmhjertig oppgjør, noen vil gå så langt som å kalle det en borgerkrig, innenfor islam. På den ene siden står de som ønsker at det globale muslimske samfunnet skal omfavne den moderne verden, både politisk, sosialt og økonomisk. På den andre siden står mørkets krefter, med et samfunn tuftet på religiøs intoleranse, der annerledes tenkende bokstavelig talt ikke har noen plass.
Samtidig som homofili er akseptert av befolkningen, er myndighetenes holdning den stikk motsatte. For dem er homofili et angrep på selve grunnmuren i den islamske samfunnsstrukturen. Hvorfor? Rett og slett fordi sharialoven ble skapt da folk ikke visste bedre.
Det finnes bare ti land i verden der det er dødsstraff for å være homofil, eller rettere sagt utføre homofil sex. Iran er ett av dem. Samtidig uttalte daværende president i Iran, Mahmoud Ahmadinejad, i 2007 at det ikke eksisterte homofili i Iran. «I motsetning til i deres land, har vi ikke homofile i Iran,» sa han på en reise til New York, og uttalelsen beskriver godt den fornektelse og selvmotsigelse som regjerer i hodet på iranske ledere. På den ene siden er det altså dødsstraff for «levat», praktisering av homofil sex, mens de som praktiserer homofil sex, ikke eksisterer.
Å være homofil i Iran er derfor en surrealistisk tilværelse i et samfunn der dobbeltmoral er satt i system.