En kort bok om sosiale medier

av (forfatter).

Fagbokforlaget 2012 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 4.60 (5 terningkast.)

13 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Torje Hausvik Olsens eksemplar av En kort bok om sosiale medier

Lesetilstand

Har lest denne

Hylle

Ingen hylle

Lesedato

Ingen lesedato

Favoritt

Ingen favoritt

Terningkast

Ingen terningkast

Min omtale

Ingen omtale


Omtale fra forlaget

Denne boka er en lettlest, forskningsbasert introduksjon til sosiale medier. Den tar sikte på å gi deg svar på spørsmål som: - Hvorfor bruker folk sosiale medier? - Er vi oss selv i sosiale medier? - Kan vi ha privatliv i sosiale medier? - Hvordan sprer informasjon seg i sosiale medier? De sosiale mediene kommer med stadig ny funksjonalitet og redesigner ofte. Men at mennesker i 2015 og 2020 fortsatt har lyst til å holde kontakten med hverandre, bli kjent med hverandre, gi uttrykk for hvem de er - det er det liten tvil om. Teknologien endrer seg raskt, mennesker endrer seg mye langsommere. Derfor handler denne boka om folk, ikke om teknologi. Hvem bør lese boken? Boken passer for studenter innen felter som medievitenskap, journalistikk, markedsføring og kommunikasjonsstudier. Studenter som tar lærerutdanning og ansatte i skoleverket vil også ha stor nytte av boken. Eller rett og slett for deg som bruker sosiale medier selv og ønsker å forstå dem bedre. Sist, men ikke minst, vil de som har ansvar for bedriften eller institusjonens bruk av sosiale medier ha stort utbytte av å lese boken. Du vil få en god og solid forståelse av hvorfor og hvordan folk bruker sosiale medier, som gjør deg bedre rustet til å benytte mulighetene. Ida Aalen er utdannet medieviter og skrev masteroppgave om Facebook. Hun jobber som interaksjonsdesigner i Netlife Research og brukes hyppig som kilde av pressen, i saker om sosiale medier. ---------------------------------------------------------------------------- «[...] Aalen har gjort en god jobb med å oppsummere betydelige deler av forskningen på sosiale medier de siste årene. [...] den kan trygt anbefales som innføring til et stadig større og mer interessant forskningsfelt.» - Marika Lüders, Norsk medietidsskrift «Ida Aalen har, gjennom sin elegante og lett tilgjengelige presentasjon av vår kunnskap om de sosiale mediene, grundig avslørt hvor lite vi vet, og hvor mye som gjenstår å gjennomtenke og ikke minst diskutere.» - Sven Egil Omdal, Stavanger Aftenblad «...hva boka tilfører leseren: Reell innsikt i sosiale medier, aldeles uavhengig av hvilke kanaler som måtte være mest populære akkurat nå. Dette er ikke ei bok om Facebook, men ei bok om mennesker. ...dette er en av de beste bøkene om sosiale medier jeg har lest på norsk..» - Ingeborg Volans anmeldelse i Kommunikasjon «Den beste boka på det norske markedet om sosiale medier. Vi har endelig fått en ekspert på feltet som ikke samtidig er nyfrelst. Aalen er grundig, analytisk og hundre prosent forskningsbasert.» - Elin Ørjasæter, førstelektor på Markedshøyskolen, blogger og forfatter «Hun deler raust fra en bredde av empiriske og teoretiske arbeider om sosiale medier og klarer å vise hvordan sosiale medier flettes inn i samfunnet uten at det nødvendigvis forandrer alt. [...] Selv om Aalen er unødvendig ydmyk når hun skriver at referanselisten er det viktigste i hele hennes korte bok, er den både en maktdemonstrasjon og en nyttig kilde til spørsmål om sosiale medier for dem som vil gå dypere.» - Karl-Fredrik Tangens anmeldelse i Dagens Næringsliv «Ida Aalen has recently written a terrific little book [...]. It gives us an excellent overview of tons of social media research, and it is really helpful to get a good grasp of what we KNOW about social media, based on international (and Norwegian) academic publications.» - Bente Kalsnes, Universitetet i Oslo «[Ida Aalen] har skrive ein kort, men treffsikker introduksjon til floraen av internasjonal forsking om sosiale medium.» - Lars Nyre, Forskerforum «Idas korte bok om sosiale medier er etterlengtet. Den fyller et tomrom på pensumlisten i kurset mitt her på Handelshøyskolen BI. Takk!» - Cecilie Staude, fagansvarlig for kurset i sosiale medier på Handelshøyskolen BI

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2012

Format Heftet

ISBN13 9788245012866

EAN 9788245012866

Språk Bokmål

Sider 180

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 3 2 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Sosiale medier - hvordan ta over verden uten å gå ut av huset" av Ida Jackson
  • "Morfar, Hitler og jeg" av Ida Jackson
  • "Ingrid Winters makeløse mismot - roman" av Janne Stigen Drangsholt
  • "Fagre nye verden" av Aldous Huxley
  • "Evig søndag - roman" av Linnéa Myhre
  • "Utrenskning - roman" av Sofi Oksanen
  • "Fugletribunalet - roman" av Agnes Ravatn
  • "Elleve minutter" av Paulo Coelho
  • "Mi briljante venninne - barndom, tidlig ungdom : roman" av Elena Ferrante
  • "En mann ved navn Ove" av Fredrik Backman
  • "Veronika vil dø" av Paulo Coelho
  • "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson
Alle bokanbefalinger for dette verket