Hun arbeidet av kjærlighet, og da blir de tyngste byrder lette.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Skyggene over snømarkene var kalde og blå, - underlige blå som tåke i en dal langt borte. Men høyt oppe var det ennå sol på fjelltoppene, og forrevne skyer drev omkring deroppe.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Dani var forresten alltid glad, fra han slo øynene opp om morgenen og til søvnen lukket dem om kvelden.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Fortryllelsen varte ennå, og da hun sto her alene mellom snø og stjerner, syntes hun det var synd å gå inn med en gang.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Morgenluften var klar og frisk, og duggen lå ennå på gresset og buskene. Solen hang lavt på himmelen og blinket gjennom løvverket. Duggdråpene så ut som sølvperler.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Det var jo så mange ting å leve for. Regnværskvelder og vinden og bølgene mot stranden og månen. Bøker, bilder å male, og musikk.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Det finnes enkelte ting han aldri kunne tegne, som lukt og følelsen ved å berøre. Det er sånt som bare er her og nå, og må nytes i øyeblikket.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

De syklet jevnt og trutt over enger med gyllent korn og enorme, frodige trær. Oransje og sitrongule sommerfugler kom flagrende over hekken langs veien. Nå og da kjente de lukten av blomster eller busker og trær de ikke kjente.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

"Hvordan går det?" Hvisket han.
"Jeg føler meg veldig dum," sa Willie.
"Det er du i hvert fall ikke, så slutt å tro at du er det."

Godt sagt! (0) Varsle Svar

På den annen side var det ingen som la merke til Willie når han var der. De merket bare når han ikke var der.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Det regnet stille og kaldt, og dråpene rant i brede striper nedover vinduet.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Solen skinte inn i kirken og det luktet gress og blomster. Innimellom kvitret en fugl ute mellom trærne. Kanskje det er sånn himmelen er, tenkte Willie for seg selv.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Hvis jeg skulle male himmelen, kunne jeg leve et helt liv og bare male den. Den forandrer seg hele tiden. Skyene står aldri stille!

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Når Jesus tar hånden din, holder Han deg tett inn til seg. Når Jesus holder deg tett inntil seg, leder Han deg gjennom livet. Og når Jesus leder deg gjennom livet, fører Han deg trygt hjem!

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Det aller beste er at når Jesus gir erstatning for et tap, gir Han til gjengjeld en slik fylde at det er som om du får et gløtt inn i himmelen - og du blir fyllt av den fred som overgår all forstand. Fra vår side er det bare å overgi seg.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

"Så gjelder det bare at dere lever et liv som er Kristi evangelium verdig." Hvis du tilhører Herren, er det ikke en eneste ting du behøver å gjøre i egen kraft.

Hvert hår på hodet ditt er talt. Og kan det være noe mer ubetydelig enn et hodehår?

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Verkstedet ble åpnet hver dag med bønn og bibellesning. Hvis det oppsto problemer, ba vi sammen. Far praktiserte det Paulus skriver: "Så gjelder det bare at dere lever et liv som er Kristi evangelium verdig." (Fil. 1,27) Denne enkle regel holdt forretningsmoralen høyt, men det var også en glede å oppleve seier i Jesu navn. Han er en venn som aldri forlater oss.

Hvis jeg skal på hånden når jeg skulle utføre et eller annet nøyaktighetsarbeid, plassere en bitte liten del på plass i et ur, eller få balansehjulet på plas, ba jeg alltid: "Kjære Jesus, legg din hånd på min!"

Han svarte alltid, og våre to hender sammen var stø nok. Jesus lar oss aldri et øyeblikk i stikken. Jeg opplevde stadig det mirakel at Guds kjærlighet og makt kom aldri tydeligere frem enn i de dagligdagse ting i vårt liv.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

"Kjære Herre," pleide jeg å be i mitt lønnkammer, "kan du bruke meg på en eller annen måte?"

Godt sagt! (0) Varsle Svar

"Er det ikke vidunderlig at vi kan ha slik glede allerede her på jord?" sa far. "Det er som en forsmak på himmelen. Ja, vi har det beste i vente!"

Godt sagt! (0) Varsle Svar

"Herre, vi takker deg for denne deilige Herrens dag og for denne familie. Velsign maten, Herre, velsign Dronningen og la den dagen snart komme da Jesus, din elskede Sønn, kommer på himmelens skyer. Amen."

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Bjørg  FrøysaaHelge-Mikal HartvedtKirsten LundHarald KRune U. FurbergLilleviIngunn SBjørn SturødCarine OlsrødTralteHanne Kvernmo RyeOleBeathe SolbergAlice NordliLene AndresenAmanda AJulie StensethSynnøve H HoelMarit AamdalMartinAkima MontgomeryMarit HåverstadAvamgeBertyKaramasov11Aud- HelenLinda NyrudChristoffer SmedaasGrete AastorpMarianne MIngeborg GPiippokattaTherese HolmSigrid NygaardBjørg RistvedtEgil StangelandPi_MesonStig TAne