Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Vygotsky (1896-1934) var en russisk psykolog som utførte banebrytende studier over tenkningens utvikling hos barn. Hans fokusering på læring og utvikling i en sosial og kulturell sammenheng har klare praktisk-pedagogiske konsekvenser, og mange pedagogiske tiltak kan analyseres med utgangspunkt i hans forskning. Denne boken inneholder artikler om Vygotsky og hans forskning, og ønsker å vise at hans teori fortsatt er aktuell for fagfolk og studenter i pedagogikk og psykologi. Med litteraturhenvisninger.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1996
Format Heftet
ISBN13 9788245600735
EAN 9788245600735
Språk Bokmål
Sider 189
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket