Våpensøstrene

amasone-trilogien 1

Bladkompaniet 1999 Heftet

Våpensøstrene var Gudinnens utvalgte, de var kvinner som kjempet for livet og kjærligheten. Ata, M'Bela, Unje, Shina og alle de andre kjempet for sine liv og kommende generasjoner mot onde og mektige fiender. Dette er første bind i Amasonetrilogien.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 1999

Genre Fantastisk litteratur

Dette er en anderledes fantasy i det at det er kvinnene som er hovedpersoner, det er de som styrer og det er de som er krigere. Men når en ser bort fra det minner boken meg om andre fantasy-romaner jeg har lest. Med oppbyggingen av et samfunn, kriger mot fiender og innbyrdes kjekling og uenighet. Boken er likevel fin, den fenger og jeg synes den er godt skrevet.

Gudinnen hjelper den som hjelper seg selv - Ata

Men om Jelamar tvilte litt på Atas muligheter til å vinne denne kampen, gjorde ikke vesle Hizha det.
-Ta henne, Ata! Sa vesla opphisset.- Lag kjøttstuing av henne!

Jeg ønsker å lese mer nordisk litteratur innenfor disse sjangrene. Her har jeg lest altfor lite, og har dermed lite kunnskap til forfattere, så kom gjerne med forslag :)
Har bare med en bok for hver forfatter, slik at jeg kan få med flest mulig forfattere.

Uthevet tekst

• "Løvinnens sjel" av Ingar Knudtsen