Ute av bildet

Gyldendal 2006 Innbundet

Bella Mestersson er en suksessfull programleder med eget talkshow. På Litteraturfestivalen på Lillehammer bryter hun sammen, og forsvinner hun sporløst. To år senere er alle overbevist om at hun har tatt sitt eget liv. I virkeligheten lever Bella en isolert tilværelse i onkelens barndomshjem. For å beskytte seg selv mot omverdenen har hun tatt søsterens navn. Men en dag blir isolasjonen brutt når en fremmed journalist plutselig ringer på døra hennes.

En gripende historie om å miste seg selv, om familie og kjærlighet, og om forsøket på å finne seg selv på nytt. Bella ser med Det kalde og Det varme øyet. Hun er talkshowvertinnen med suksess helt til alt rakner og hvitveisskogen langs E6 blir eneste løsning. Bella er hun som sporløst forsvinner bare timer før hun skal lede et seminar på den årlige Litteraturfestivalen på Lillehammer. Hun forsvinner fordi hjertet hennes er forlagt, gjemt i et egg i ei and i et rede på ei øy i en dam langt borte. Hun ender til sist i et stort og forfallent hus, der dørene går opp og igjen av seg sjøl. Det går bra en lang stund, helt til en uanmeldt besøkende ringer på døra. Er han en stalker eller er det Bella som forfølger seg sjøl?

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205364561