Under ørnens tegn

av (forfatter) og Ragnhild Aasland Sekne (oversetter).

Front forl. 2011 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Året er 42 e.Kr. Quintus Licinius Cato har akkurat ankommet Tyskland som ny rekrutt til Andre legion. Cato har mektige forbindelser, og blir tildelt en høyere rang som nestkommanderende til den fryktløse centurionen Marco. Cato må bevise at han er rangen sin verdig, og under neste felttog som går mot Britannia, får Cato og Marco et spesialoppdrag. Oppdraget skal vise seg å føre dem inn i en sammensvergelse som truer med å styrte selveste keiser Claudius. Dette er den første boka om Cato.

Året er 42 f. kr., og Quintus Licinus Cato er nettopp ankommet som rekrutt til den beryktede Andre Legion. Som om det ikke var vanskelig nok å tilpasse seg det harde livet som soldat, må Cato kjempe mot sine kameraters avsky og misnøye, da han takket være sine keiserlige kontakter, blir forfremmet. Ferden begynner i Germanias mørke skoger. Under ledelse av den fryktløse og krigsvante Centurion Macro, har Cato mye å bevise. Ikke minst når legionens neste felttog skal føre dem til Britannia - øya som ikke en gang Cæsar lyktes å erobre, og som nå er et hjemsted for ville barbarer. Etter den lange og anstrengende marsjen mot vest får Cato og Macro tildelt et hemmelig oppdrag. Oppdraget fører dem inn i en sammensvergelse som truer selveste keiser Claudius. Under ørnens tegn er første bind i Scarrows populære Eagle-serie. Bind to, Ørnens erobring, lanseres høsten 2011.

Forlag Front forl.

Serie Cato (1)

Genre Historisk litteratur Spenning

Omtalt tid Antikken

Vi mener absolutt ikke at det finnes mannebøker og kvinnebøker, men vi har likevel samlet noen bøker som passer for menn som f.eks. er interessert i historie, kvalitetsromaner eller andre ting vi ofte får spørsmål om fra mannlige brukere. Krim kommer i egne lister senere! :)
Og her tar vi gjerne tips fra dere andre bokelskere! tommelen opp! :)

• "Ørnen og ulvene" av Simon Scarrow
  • "Ørnens spådom" av Simon Scarrow
  • "Ørnens erobring" av Simon Scarrow
  • "Ilden i øst" av Harry Sidebottom
  • "Når ørnen jakter" av Simon Scarrow
  • "The legion" av Simon Scarrow
  • "The gladiator" av Simon Scarrow
  • "Ørnens bytte" av Simon Scarrow
  • "Kampen om imperiet" av Sam Barone
  • "Vinterens ild" av Giles Kristian