Vinterens ild

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Vega forlag 2017 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Vikingene vender tilbake med et løfte om hevn i denne nervepirrende oppfølgeren til Hevnens gud.

Norge, år 785. Sigurd Haraldsson har vist seg som en stor kriger. Og en farlig fiende. Han har gått langt i å hevne mordet på sin egen familie. Men den usle Kong Gorm - han som brøt sitt eget løfte og forrådte Sigurds far - lever fortsatt. Så lenge han ånder, er det ingen rettferdighet.

Det hellige løftet om hevn brenner i Sigurds årer. Men han må holde hodet kaldt, for han vet at vikinghæren hans ennå ikke er sterk nok til å møte den forræderske kongen. Hæren trenger både sølv og enda flere våpenbrødre som er villige til å kjempe under Sigurds fane - men mest av alt må den vinne ære og berømmelse på slagmarken.

Brorskapet setter derfor kursen vestover for å sloss som leiesoldater. I Sverige møter de forræderi og blodsutgytelse på en reise som vil føre dem faretruende nær Valhall. Det er her Sigurds skjebne vil utkrystallisere seg.

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2017

Serie Sigurd Haraldsson (2)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid Vikingtiden

Omtalt sted Norge Sverige

Omtalt person Sigurd Haraldsson

Hvis du er en fan av velskrevet historisk fiksjon, eller Bernard Cornwell, eller vikinger, eller bøker som har mye action, skjoldborger og all slags vold, vil du like dette! Det er en strålende bok som gjør at jeg lengter etter å være en del av våpenbrødre på et vikingerskip, og det er den føelsen jeg forventer gang jeg leser en Giles Kristian-roman.

• "Hevnens gud" av Giles Kristian
  • "Dit ormen skal" av Arne Skorping
  • "Odins ulver" av Giles Kristian
  • "Tordensønnene" av Giles Kristian
  • "Knut Alvssons krig - ridderen som ville erobre Norge" av Øystein Hellesøe Brekke
  • "Fredens fiende" av Jan Ove Ekeberg
  • "Brorskapet - Brethren-trilogien del 1" av Robyn Young