Treningssuksess med lavkarbo

Ferry food

av (forfatter), Cathrine Schück (forfatter), Kenn Hallstensen (medforfatter) og Grete Helene Moen (oversetter).

Lille måne 2011 Innbundet

Boka inneholder oppskrifter på lavkarboretter og viser hvordan man kan oppnå treningssuksess med et lavkarbobasert kosthold. Den svenske OL-vinneren Björn Ferry forteller her om sin historie og deler sine beste oppskrifter. I tillegg skriver Kenn Hallstensen om Strømsgodset og Odd Grenlands omlegging til lavkarbokosthold, treningsteori,og ukemenyer med treningsprogram.

Hva har fotballagene Strømsgodset og Odd Grenland, og den svenske skiskytteren Björn Ferry til felles? Jo, de har alle lagt om til et lavkarbokosthold - og resultatet er gull! Ferry la radikalt om matvanene sine før OL i 2010, uten å fortelle det til lederne for den svenske skiskyttertroppen. Ved å spise mindre karbohydrater og mer fett opplevde han at energinivået økte, han fikk bedre fettprosent og han sov bedre om natten. Syv måneder etter at han begynte med lavkarbo, innkasserte Björn Ferry gull under de olympiske vinterlekene i Vancouver. Han tillegger kostholdet sitt mye av æren, og i denne boken deler han både sin egen private historie, samt alle sine favorittoppskrifter. I denne utgaven som er spesielt tilrettelagt for norske forhold får du også 3 bonuskapitler skrevet av Kenn Hallstensen, ernæringsekspert for Odd Grenland og Strømsgodset. Hallstensen forteller blant annet suksesshistorien til disse lagene som, etter å ha lagt om til lavkarbo, møtte hverandre i semifinalen i Cupen i 2010. Strømsgodset tok gull det året. Vil du ha bedre utbytte av treningen? Forbedre resultatene? Denne boken kan gi deg ny kunnskap og inspirasjon til et bedre kosthold og bedre treningsresultater.

Forlag Lille måne

• "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson
  • "Marekors" av Jo Nesbø